Θεσσαλονίκη Πρόγνωση καιρού

ΓΥΝΑΙΚΑ ΚΑΙ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ:ΜΙΑ ''ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΗ'' ΣΧΕΣΗ...


Ο σύγχρονος τρόπος ζωής ειδικά στις μεγαλουπόλεις δεν αφήνει πολλά περιθώρια. Η μάχη με τον χρόνο έχει γίνει ρουτίνα, οι μετακινήσεις συνεχείς και το αυτοκίνητο αποτελεί πια αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητάς μας.



Το αποτέλεσμα; Περνάμε ατελείωτες ώρες στο τιμόνι.

Και αυτό ισχύει πλέον και για τα δύο φύλα. Την τελευταία δεκαετία έχει πολλαπλασιαστεί το ποσοστό των γυναικών-οδηγών. Ο χρόνος που αφιερώνουν πλέον οι γυναίκες στην οδήγηση του αυτοκινήτου έχει αυξηθεί, κάτι που συνδέεται άμεσα με την επαγγελματική τους δραστηριοποίηση και με τον απεγκλωβισμό τους από τα στενά όρια του ρόλου τους ως μητέρες, σύζυγοι και νοικοκυρές.

Η γυναίκα πλέον βλέπει το αυτοκίνητο ως σύμβολο ισχύος και ανεξαρτησίας αλλά και ως ομφάλιο λώρο που γεφυρώνει μια καταξιωμένη καριέρα με μια ισορροπημένη οικογενειακή ζωή.

Από τη στιγμή όμως που η γυναίκα μοιράζει τον καθημερινό της χρόνο μεταξύ σπιτιού και αυτοκινήτου, είναι αναμενόμενο πολλές από τις μυοσκελετικές παθήσεις του ασθενούς φύλου, που άλλοτε οφείλονταν αποκλειστικά στην έντονη οικιακή εργασία, τώρα να προκαλούνται κατά ένα μεγάλο ποσοστό και από την μακρά παραμονή της στο αυτοκίνητο.

«Ένα από τα συχνότερα προβλήματα είναι οι βλάβες της σπονδυλικής στήλης που οφείλονται στην κακή ρύθμισης της θέσης του οδηγού και της θέσης του τιμονιού», επισημαίνει ο Δημήτρης Κακλαμάνης, Χειρουργός Ορθοπαιδικός.

«Η ιδανική θέση της οδηγού στο κάθισμα είναι αυτή κατά την οποία ο κορμός βρίσκεται σε ορθή γωνία με τα κάτω άκρα, η ράχη ακουμπάει σε όλη της την έκταση στην πλάτη του καθίσματος και το κεφάλι αναπαύεται σε ουδέτερη θέση στο προσκέφαλο του καθίσματος με τον αυχένα σε κατακόρυφη θέση. Η μη σωστή ρύθμιση μπορεί να οδηγήσει σε κρίσεις οσφυαλγίας και σε εμφάνιση ή επιδείνωση του ήδη υπάρχοντος αυχενικού συνδρόμου, που ταλαιπωρεί ιδιαίτερα τις γυναίκες μέσης ηλικίας.»

Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι οι γυναίκες δίνουν ολοένα και μεγαλύτερη σημασία, όταν πρόκειται να αγοράσουν ένα αυτοκίνητο, στην εργονομία και στην λειτουργικότητα του εσωτερικού. Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι τα τελευταία χρόνια έχει αυξηθεί το ποσοστό των γυναικών που επιλέγουν ευρύχωρα αμάξια μεγάλου κυβισμού.

«Ουσιαστικής σημασίας είναι και η σωστή ρύθμιση του τιμονιού που επιτρέπει στα άνω άκρα να βρίσκονται στην πιο βολική κατά το δυνατόν θέση», σημειώνει ο κ. Δημήτρης Κακλαμάνης. «Κατά την οδήγηση οι ώμοι πρέπει να βρίσκονται στο ίδιο ή υψηλότερο επίπεδο από αυτό του τιμονιού και τα χέρια να μην είναι τεντωμένα αλλά οι αγκώνες να βρίσκονται σε μερική κάμψη. Το ίδιο ισχύει και για όλα τα όργανα του αυτοκινήτου που πρέπει να βρίσκονται σε απόσταση τέτοια από την οδηγό ώστε να μην την αναγκάζουν να κάμπτει τον κορμό της προς τα εμπρός για να τα προσεγγίσει κατά την διάρκεια της οδήγησης.»

Εκτός από τις μυοσκελετικές παθήσεις η συνεχής επαφή της γυναίκας με το αυτοκίνητο μπορεί να επιδράσει αρνητικά και στην ψυχοσύνθεσή της, αφού την επιβαρύνει με την επιπρόσθετη έννοια της συχνής φροντίδας του αμαξιού καθώς και με την καθημερινή πρόκληση να επιβεβαιώνει ότι δεν υστερεί καθόλου σε ικανότητες και άνεση σε έναν χώρο, όπως είναι αυτός του αυτοκινήτου, που κυριαρχείται ακόμα από το ισχυρό φύλο.

Άλλωστε το αυτοκίνητο για την γυναίκα αποτελεί περισσότερο χρηστικό εργαλείο για να διεκπεραιώνει τις καθημερινές της υποχρεώσεις και λιγότερο είδος πολυτελείας, σε αντίθεση με τον άντρα που βλέπει το αμάξι σαν τεκμήριο κοινωνικής καταξίωσης.

Η εισχώρηση λοιπόν του αυτοκινήτου στην καθημερινότητα του ασθενούς φύλου έχει επιφέρει αρκετές αλλαγές στον τρόπο σκέψης και δράσης του με τις θετικές να υπερτερούν των αρνητικών. Σίγουρα όμως αποτελεί μια επιβεβαίωση της κοινωνικής ανόδου της γυναίκας και της διάθεσής της να καταλάβει και άλλα ανδροκρατούμενα κάστρα της καθημερινής ζωής. Σε κάθε περίπτωση όμως δεν πρέπει να παραγνωρίζει και τους κινδύνους που ελλοχεύουν από τη συχνή επαφή της με το αυτοκίνητο και να παίρνει τα κατάλληλα μέτρα αντιμετώπισής τους.



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Recent Posts Widget

Αναγνώστες