1 ΣΤΟΥΣ 4 ΑΝΑΒΑΤΕΣ ΧΩΡΙΣ ΚΡΑΝΟΣ!!!!!!!!!!! |
Κι όμως, 1 στους 4 οδηγούς μηχανών ρισκάρει τη ζωή του, οδηγώντας μοτοσυκλέτα χωρίς να φορά το κράνος του. Σε αυτό το ρίσκο, όμως ευθύνη φέρει και η πολιτεία, καθώς σε μια περίοδο οικονομικής στενότητας, το ιδιαίτερα υψηλό κόστος του κράνους, σε συνδυασμό με την άρνηση της κυβέρνησης να μειώσει το σχετικό ΦΠΑ, αναγκάζει αναβάτες δικύκλων, να επιλέγουν φτηνά και μη ασφαλή κράνη ή να μην αγοράζουν καθόλου.
Τα στοιχεία που προκύπτουν από την έρευνα για τη μη χρήση κράνους είναι σοκαριστικά και παρουσιάστηκαν την Τετάρτη (23/03), από τον υφυπουργό Υποδομών Μεταφορών Σπύρο Βούγια, στη διάρκεια ομιλίας του στην εκδήλωση με θέμα τη συμβολή του FIA Foundation στο κίνημα των Special Olympics και την πρωτοβουλία του ΟΗΕ για την ασφαλή οδήγηση.
Αξίζει να σημειωθεί ότι 80% των θανάτων των δικυκλιστών, που έχουν εμπλακεί σε τροχαίο είναι αποτέλεσμα κρανιοεγκεφαλικής κάκωσης. Οι δικυκλιστές που δεν χρησιμοποιούν κράνος αντιμετωπίζουν 50% περισσότερες πιθανότητες να υποστούν κρανιοεγκεφαλική κάκωση, σύμφωνα με μελέτη του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου.
Σύμφωνα με την ίδια μελέτη, σε ότι αφορά την Ελλάδα, το 1 από τα 3 τροχαία ατυχήματα αφορά οδηγούς δίκυκλου, 25% των οποίων δε φορά κράνος.
Το γεγονός ότι το ποσοστό της συγκεκριμένης παράβασης αφορά κατά 30% τις γυναίκες οδηγούς δικύκλων είναι ιδιαίτερα ανυσηχητικό. Εξίσου ανησυχητικά είναι τα στοιχεία για τους συνεπιβάτες δικύκλων, καθώς περισσότεροι από τους μισούς (54%) και ιδίως γυναίκες, δεν φορούν κράνος.
Το μόνο ενθαρρυντικό στοιχείο είναι ότι για τα έτη 2009-2010 υπάρχει μείωση των επικίνδυνων παραβάσεων, που αφορούν στη μη χρήση κράνους κατά 34,3% σύμφωνα με στοιχεία της Τροχαίας.
Μάλιστα, στη δεκαετία 2000-2010 μειώθηκαν κατά 20% τα θύματα από τροχαία ατυχήματα. Σε ό,τι αφορά τη χρήση κράνους, που στην αρχή του 2000 ήταν σε μηδενικά επίπεδα, ο στόχος του σχεδιασμού ήταν η επίτευξη χρήσης σε ποσοστό 70%. «Σήμερα, είμαστε στο 75% και συνεχίζουμε τις προσπάθειες», υπογράμμισε ο κ. Βούγιας, υφυπουργός υποδομών μεταφορών & δικτύων.
Σύμφωνα με άλλες δηλώσεις του υφυπουργού η οδική ασφάλεια αποτελεί μείζον παγκόσμιο κοινωνικό θέμα, ειδικά για την Ευρώπη, είναι μια μάστιγα με τεράστιες κοινωνικές και οικονομικές επιπτώσεις.
Το έτος 2009 περισσότεροι από 35.000 άνθρωποι έχασαν τη ζωή τους στους δρόμους της Ευρώπης και τουλάχιστον 1.500.000 άτομα τραυματίστηκαν. Η Ελλάδα αντιμετωπίζει ιδιαίτερα έντονο πρόβλημα αφού χάνουν τη ζωή τους περίπου 1.300 ανθρώπινες ζωές κάθε χρόνο, ενώ το κοινωνικοοικονομικό κόστος των τροχαίων ατυχημάτων εκτιμάται σε πάνω από 5 δισ. ευρώ ετησίως.
Aυτό που πρέπει να γίνει χωρίς δεύτερη σκέψη είναι να μειωθεί το ΦΠΑ για το κόστος αγοράς των κρανών ώστε να το αποκτήσουν όσο το δυνατών περισσότεροι οδηγοί, μειώνοντας έτσι τον κίνδυνο ενός θανατηφόρου δυστυχήματος.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
ΔΗΜΟΦΙΛΗ ΑΡΘΡΑ ΤΕΛΕΥΤΑΙΩΝ 7 ΗΜΕΡΩΝ
- ΚΑΤΕΒΑΣΤΕ ΔΩΡΕΑΝ ΞΕΝΕΣ ΤΑΙΝΙΕΣ ΜΕ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥΣ ΥΠΟΤΙΤΛΟΥΣ - DOWNLOAD FREE MOVIES WITH GREEK SUBTITLES (update 6/6/2021)
- ΑΚΑΡΠΗ Η ΣΥΝΑΝΤΗΣΗ ΜΠΑΤΖΕΛΗ-ΑΓΡΟΤΩΝ
- ΟΙ ΚΙΝΔΥΝΟΙ ΤΟΥ FACEBOOK. ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΠΡΟΣΕΧΟΥΝ ΟΙ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΧΡΗΣΤΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΗΜΗΣ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ
- ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ «ΣΦΡΑΓΙΖΕΙ» ΣΧΟΛΕΙΑ
- Ξεκίνησαν οι «επιθέσεις» των «Anonymous» στη Τουρκία
- ΣΟΚ:ΔΕΙΤΕ ΤΙ ΠΕΡΙΕΧΕΙ ΤΟ ΑΙΜΑ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΜΕ ΒΑΣΗ ΑΙΜΑΤΟΛΟΓΙΚΕΣ ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ!!!
- ΣΥΓΚΛΟΝΙΣΤΙΚΗ ΜΑΡΤΥΡΙΑ ΜΗΤΕΡΑΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΝΑ ΑΣΤΥΝΟΜΙΚΟ...
- ΠΩΣ ΝΑ ΚΑΝΕΤΕ ΤΗ ΔΙΚΗ ΣΑΣ ΡΑΔΙΟΦΩΝΙΚΗ ΕΚΠΟΜΠΗ, ΑΠΛΑ ΚΑΙ ΕΥΚΟΛΑ, ΑΠΟ ΤΟ ΣΠΙΤΙ ΣΑΣ, ΜΕΣΩ ΙΝΤΕΡΝΕΤ! (HOW TO) - UPDATED!!!!
- ΠΑΛΑΣΙΟΣ: "Μας παρακαλούσαν οι Αργεντινοί..."
- ΣΤΙΣ 24 ΑΠΡΙΛΙΟΥ Ο ΤΕΛΙΚΟΣ ΚΥΠΕΛΛΟΥ ΣΤΟ ΟΑΚΑ
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου