Θεσσαλονίκη Πρόγνωση καιρού

TEΛΟΣ Η ΑΠΟΣΥΡΣΗ ΑΠΟ ΣΗΜΕΡΑ...


Καταργείται από τη Δευτέρα (2/11) το μέτρο της απόσυρσης των ΙΧ αυτοκινήτων σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργού Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου και της υπουργού περιβάλλοντος Τ. Μπιρμπίλη. Ο λόγος για αυτή την απόφαση ήταν η κοινή αίσθηση πως το συγκεκριμένο μέτρο δεν έχει περιβαλλοντικό νόημα, ούτε ενισχύει την ελληνική οικονομία ενώ δεν υπάρχει εγχώρια αυτοκινητοβιομηχανία και έχει τεράστιο δημοσιονομικό κόστος.



Η νέα πράξη νομοθετικού περιεχομένου που θα λάβει αριθμό ΦΕΚ την Τρίτη (3/11) έχει ήδη υπογραφεί από το Υπουργικό Συμβούλιο.
Όπως ανέφερε ο κ. Παπακωνσταντίνου το ετήσιο κόστος ανέρχεται στα 400 εκατομμύρια ευρώ ενώ όσοι πρόλαβαν και απέσυραν τα ΙΧ τους θα ισχύσει κανονικά η προηγούμενη πράξη νομοθετικού περιεχομένου και θα αποζημιωθούν κανονικά. Συγκεκριμένα είτε θα πάρουν το ποσό των 1.000 είτε των 500 ευρώ συν δυο κάρτες απεριορίστων διαδρομών για τα μέσα μαζικής μεταφοράς.

Παράλληλα, η κ. Μπιρμπίλη δήλωσε πως θα τροποποιηθούν τα περιβαλλοντικά τέλη των αυτοκινήτων συγκριτικά με εκείνα που ορίζονταν στην προηγούμενη πράξη Σουφλιά. Ιδιαίτερα, μεγαλύτερη επιβάρυνση θα έχουν τα ΙΧ μεγάλου κυβισμού ενώ λιγότερα εκείνα μικρού κυβισμού.

Σύμφωνα με τη νέα διάρθρωση τα τέλη κυκλοφορίας κυμαίνονται από 0 έως 68 ευρώ για ΙΧ αυτοκίνητα-μοτό μικρότερα των 301 κυβικών από 28 έως 96 ευρώ για ΙΧ 301 έως 785 κυβικά, από 94-187 ευρώ για ΙΧ από 786 έως 1357 κυβικά, από 184 έως 352 ευρώ για ΙΧ από 1358 έως 1928 κυβικά, από 428 έως 671 ευρώ για ΙΧ από 1929 έως 2357 κυβικά και από 562 έως 880 ευρώ για ΙΧ άνω των 2357 κυβικών.


Επιπλέον, καταργείται ο πράσινος δακτύλιος ο οποίος βάσει της ρύθμισης Σουφλιά θα ίσχυε για την πρωτεύουσα από το 2011.

H αντίδραση της Νέας Δημοκρατίας

Οξύτατη κριτική άσκησε η Νέα Δημοκρατία στην ανακοίνωση της απόφασης της κυβέρνησης να καταργήσει το μέτρο της απόσυρσης αυτοκινήτων.

Χαρακτηρίζοντας το μέτρο της απόσυρσης ως «ένα πολύ καλά μελετημένο περιβαλλοντικό πρόγραμμα μέτρων μείωσης της ατμοσφαιρικής ρύπανσης», η Νέα Δημοκρατία κατηγορεί την κυβέρνηση πως προβαίνει στην αντικατάστασή του με ένα καθαρά εισπρακτικού χαρακτήρα μέτρο αύξησης των τελών κυκλοφορίας.

Παράλληλα, κατηγορεί την κυβέρνηση για έλλειψη πολιτικής, προγράμματος και περιβαλλοντικής ευαισθησίας, τονίζοντας πως τα μέτρα με αλληλοεξαρτώμενα κίνητρα και αντικίνητρα που είχε εισηγηθεί η Νέα Δημοκρατία εφαρμόζονται και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες.

Σύμφωνα με μελέτη για τα μέτρα, όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση, είχε υπολογιστεί μείωση από 20% έως 35% των εκπεμπόμενων ρύπων έως το 2012 και από 50% έως 60% έως το 2015.

Ως προς τις αναφορές περί τεράστιου δημοσιονομικού κόστους που υποστήριξε η κυβέρνηση, επισημαίνεται πως οι δαπάνες της δέσμης των μέτρων θα καλύπτονταν από την αύξηση των περιβαλλοντικών τελών κυκλοφορίας, του Φ.Π.Α. και των επιπλέον τελών ταξινόμησης από τις επιπλέον πωλήσεις οχημάτων.

Αναφορικά με τον πράσινο δακτύλιο, τονίζεται πως θα αποτελούσε αντικίνητρο για την κυκλοφορία των παλαιών οχημάτων και κίνητρο για τα μικρά και φιλικά προς το περιβάλλον οχήματα. Τέλος, στο επιχείρημα της έλλειψης εγχώριας αυτοκινητοβιομηχανίας, η Νέα Δημοκρατία επισήμανε πως «στερείται σοβαρότητας».




0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Recent Posts Widget

Αναγνώστες