Θεσσαλονίκη Πρόγνωση καιρού

F1-GP ΒΡΑΖΙΛΙΑΣ:ΝΙΚΗ ΓΟΥΕΜΠΕΡ,ΠΡΩΤΑΘΛΗΤΕΣ ΜΠΑΤΟΝ ΚΑΙ ΜΠΡΑΟΥΝ...


Ο Jenson Button είναι ο νέος Παγκόσμιος Πρωταθλητής της Formula 1. Ο Βρετανός έκανε το... καθήκον του, τερμάτισε στην πέμπτη θέση, και σε συνδυασμό με τη μη νίκη του Sebastian Vettel αλλά και την ατυχία που έριξε στην τελευταία βαθμολογούμενη θέση τον Rubens Barrichello, πήρε τους βαθμούς που χρειαζόταν ώστε έναν γύρο πριν την ολοκλήρωση του φετινού «μαραθωνίου» να πανηγυρίσει την κατάκτηση του τίτλου.

Συνάμα η Brawn GP έγινε μόλις η δεύτερη ομάδα στην ιστορία της Formula 1 που στην «παρθενική» σεζόν της στο σπορ κατέκτησε το Πρωτάθλημα. Η προηγούμενη ήταν η Vanwall το 1958, την πρώτη χρονιά, δηλαδή, που απονεμήθηκε πρωτάθλημα στους κατασκευαστές!


Εκκίνηση για... γερά νεύρα!
Επεισοδιακή ήταν η εκκίνηση του αγώνα με τον Kimi Raikkonen να εκμεταλλεύεται την ύπαρξη του KERS και να περνά τον Sutil, ανεβαίνοντας τρίτος στην κατάταξη, πίσω από τους Barrichello και Webber. Ο Φινλανδός επιχείρησε να περάσει τον Αυστραλό, αυτός την τελευταία στιγμή άλλαξε την πορεία του και υπήρξε μεταξύ τους επαφή, με αποτέλεσμα ο Raikkonen να υποχρεωθεί με σπασμένη εμπρόσθια αεροτομή να επιστρέψει στα pits. Αυτό, όμως, συνέβη υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας, μιας και ο Adrian Sutil έχασε τον έλεγχο της Force India, βγήκε εκτός πίστας και επιστρέφοντας σ’ αυτήν έπεσε πάνω στην Toyota του Jarno Trulli. Αμφότεροι εγκατέλειψαν, με τον Ιταλό σε έξαλλη κατάσταση να σπεύδει προς το μέρος του Γερμανού και να του ζητά τον λόγο για το συμβάν! Εκτός αγώνα τέθηκε νωρίς - νωρίς και ο Fernando Alonso, ο οποίος είχε έξοδο στο ίδιο σημείο με τους Sutil και Trulli, ενώ ο Heikki Kovalainen έκανε τετ-α-κε και παραλίγο να παρασύρει και τον Giancarlo Fisichella!

Τελικά ο Ιταλός τη... γλίτωσε, ενώ ο Kovailainen επίσης υπό καθεστώς αυτοκινήτου ασφαλείας μπήκε στα pits. Όμως εκεί τα... θαλάσσωσε, μιας και έφυγε από το box της McLaren πριν αφαιρέσουν οι μηχανικοί του την αντλία του καυσίμου, επαναλαμβάνοντας το «αστείο» περυσινό περιστατικό με τον Felipe Massa στη Σιγκαπούρη!

Η αντλία γεμάτη με καύσιμο ήταν κολλημένη στο μονοθέσιο του Kovalainen, ο Raikkonen που εκινείτο μέσα στο pit lane πέρασε πάνω από τη βενζίνη, η οποία ανεφλέγη, ευτυχώς χωρίς να προκαλέσει ζημιές στη Ferrari και χωρίς να απειλήσει τον Φινλανδό! Αστεία πράγματα, στον προτελευταίο γύρο του πρωταθλήματος, ενδεικτικό του άγχους που έχει ο Kovalainen για το επαγγελματικό του μέλλον. Φυσικά οι κριτές δεν θα μπορούσαν να αφήσουν το συμβάν να περάσει έτσι και αποφάσισαν να το εξετάσουν, όπως και αυτό ανάμεσα στον Trulli και τον Sutil.

Δεν το έχανε με τίποτα!
Ο πρώτος ανεφοδιασμός του Barrichello έγινε στον 20ο γύρο, με τον Βραζιλιάνο να βγαίνει στην πίστα μπροστά από τον Vettel, όμως ο τελευταίος με άμεση «επίθεση» πέρασε τον μεγάλο του αντίπαλο.

Την ίδια ώρα ο Jenson Button οδηγώντας εξαιρετικά περνούσε όποιον έβρισκε μπροστά του κι έφτασε μέχρι τη δεύτερη θέση πίσω από τον Mark Webber, μέχρι την ώρα του ανεφοδιασμού του. Μέχρι εκείνη τη στιγμή ήταν... πρωταθλητής, όμως μετά βρέθηκε εκτός βαθμών και ουσιαστικά ο αγώνας ξεκινούσε ξανά γι’ αυτόν. Εντυπωσιακή έξοδο είχε ο Kazuki Nakajima 40 γύρους πριν το τέλος -κι ενώ δύο γύρους νωρίτερα είχε εγκαταλείψει και ο Nico Rosberg με πρόβλημα στον κινητήρα- όταν είχε επαφή με την Toyota του συμπατριώτη του Kamui Kobayashi, έχασε την εμπρόσθια αεροτομή του και κατέληξε στα προστατευτικά ελαστικά, ευτυχώς χωρίς να πάθει το παραμικρό.

Ο Button, όμως, είχε αποφασίσει να πάρει το πρωτάθλημα στη Βραζιλία. Έτσι σταδιακά ανέβασε και πάλι τον ρυθμό του και 32 γύρους πριν το τέλος ήταν ήδη έκτος, με αποτέλεσμα και πάλι ο τίτλος να ήταν δικός του στην περίπτωση που ο αγώνας ολοκληρωνόταν εκείνη τη στιγμή! Ο Barrichello έκανε το δεύτερο pit stop του 20 γύρους πριν το φινάλε, υποχωρώντας στην έκτη θέση, την ώρα που ο Button ανέβαινε τρίτος πίσω από τους Webber και Kubica. Ο Αυστραλός μπήκε στα pits έναν γύρο αργότερα κι επέστρεψε στον αγώνα και πάλι πρωτοπόρος, με τη δεύτερη φετινή νίκη του να φαντάζει όλο και πιο πιθανή.

Ο δεύτερος ανεφοδιασμός τόσο για τον Button όσο και τον Vettel έγινε 16 γύρους πριν το τέλος, με τον Γερμανό να επιστρέφει στον αγώνα στην πέμπτη θέση και τον Button στην έβδομη, την ώρα που ο Barrichello ήταν τρίτος. Και σε αυτή την περίπτωση ο τίτλος κατέληγε στον Βρετανό, έναν αγώνα πριν το τέλος, καθώς οι δύο βαθμοί του αρκούσαν ώστε να «χτίσει» διαφορά ασφαλείας από τον Barrichello.

Τέλος με... κλατάρισμα!
Έτσι φτάσαμε στους τελευταίους γύρους με τον Kovalainen να μπαίνει στα pits και να αφήνει την έκτη θέση για τον Button που ήταν ακόμα πιο... άνετος, έχοντας πλέον διαφορά 11 βαθμών από τον Barrichello, ο οποίος διαμαρτυρόταν για έντονη φθορά των ελαστικών του, γι’ αυτό και τον πέρασε ο Lewis Hamilton. Έτσι μάνι-μάνι η διαφορά του από τον Button έγινε 12 βαθμοί.

Και η μάχη του τίτλου ουσιαστικά τελείωσε οκτώ γύρους πριν το τέλος, όταν από τα pits της Brawn GP τον ενημέρωσαν ότι είχε κλατάρισμα, ο Βραζιλιάνος επέστρεψε στα pits και επιστρέφοντας στην πίστα ήταν όγδοος, παίρνοντας μόνον έναν βαθμό! Με τον Vettel ακόμα και με νίκη να μειώνει στους δέκα βαθμούς τη διαφορά του από τον Button, αντιλαμβάνεται κανείς ότι ο τίτλος είχε κριθεί, οπότε αυτό που απέμενε ήταν η ολοκλήρωση του αγώνα, ώστε να πανηγυρίσουν τόσο ο Βρετανός, όσο και ο Ross Brawn την κατάκτηση των τίτλων τόσο στους οδηγούς όσο και στους κατασκευαστές.

Το μόνο που θα μπορούσε να επηρεάσει την εξέλιξη των γεγονότων θα ήταν η... βροχή. Και όντως τέσσερις γύρους πριν το φινάλε οι πρώτες σταγόνες έπεσαν στην πίστα, όμως δεν ήταν αρκετές για να αλλάξουν τον ρουν την ιστορίας. Κι αυτή έγραψε: Jenson Button, πρωταθλητής 2009, Brawn GP, Παγκόσμια Πρωταθλήτρια!

Formula 1 - Grand Prix Βραζιλίας
Αποτελέσματα
Πιλότος, Ομάδα, Χρόνος
1. Webber, Red Bull, 1:32:23.081
2. Kubica, BMW Sauber, +7.626
3. Hamilton, McLaren, +18.944
4. Vettel, Red Bull, +19.652
5. Button, Brawn GP, +29.005
6. Raikkonen, Ferrari, +33.340
7. Buemi, Toro Rosso, +35.991
8. Barrichello, Brawn GP, +45.454
9. Kovalainen, McLaren, +48.499
10. Kobayashi, Toyota, +1:03.324
11. Fisichella, Ferrari, +1:10.665
12. Liuzzi, Force India, +1:11.388
13. Grosjean, Renault, +1 γύρος
14. Alguersuari, Toro Rosso, +1 γύρος
Εγκατέλειψαν
Nakajima, Williams, Στον 31ο γύρο
Rosberg, Williams, Στον 28ο γύρο
Heidfeld, BMW Sauber, Στον 22ο γύρο
Sutil, Force India, Στον 1ο γύρο
Trulli, Toyota, Στον 1ο γύρο
Alonso, Renault, Στον 1ο γύρο

Ταχύτερος γύρος: Webber, 1:13.733

Βαθμολογία οδηγών
1. Button, 89
2. Vettel, 74
3. Barrichello, 72
4. Webber, 61.5
5. Hamilton, 49
6. Raikkonen, 48
7. Rosberg, 34.5
8. Trulli, 30.5
9. Alonso, 26
10. Glock, 24
11. Kovalainen, 22
12. Massa, 22
13. Kubica, 17
14. Heidfeld, 15
15. Fisichella, 8
16. Sutil, 5
17. Buemi, 5
18. Bourdais, 2

Βαθμολογία κατασκευαστών
1. Brawn GP, 161
2. Red Bull, 135.5
3. McLaren, 71
4. Ferrari, 70
5. Toyota, 54.5
6. Williams, 34.5
7. BMW Sauber, 32
8. Renault, 26
9. Force India, 13
10. Toro Rosso, 7



0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Recent Posts Widget

Αναγνώστες