Νέα-Αποκαλύψεις
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΧΡΕΟΚΩΠΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων
Εμφάνιση αναρτήσεων με ετικέτα ΧΡΕΟΚΩΠΙΑ. Εμφάνιση όλων των αναρτήσεων

Το πραγματικό κόστος μιας χρεοκοπίας

Υπάρχει μια αρκετά ενδιαφέρουσα μελέτη από τους EduardoBorensztein and Ugo Panizza, ερευνητές στη μισθοδοσία του ΔΝΤ, με τίτλο «Τα κόστη χρεοκοπίας ενός κυρίαρχου κράτους», γραμμένη τον Οκτώβριο του 2008 και την οποία μπορείτε να βρείτε ολόκληρηΕΔΩ.

Μπορεί να την έχετε ακουστά, όπως και κάποια από τα ευρήματά της, αλλά για καλό και για κακό, μιας και τώρα βρισκόμαστε ένα βήμα μπροστά από το συμβάν του κουρέματος, που στην πραγματικότητα συνιστά χρεοκοπία, τακτική, αν δουλέψει το σχέδιο, και όχι άτακτη όπως της Αργεντινής, θεωρώ χρήσιμο να επαναλάβω μερικά από τα κύρια ευρήματά της.
Οι ερευνητές άντλησαν στοιχεία από μια database 83 χωρών που κήρυξαν φαλιμέντο στην περίοδο 1974-2000, τα φόρτωσαν σε ένα μοντέλο, το οποίο δεν θεωρώ σκόπιμο να αναλύσω εδώ, (άλλωστε δίνουν εκτεταμένη βιβλιογραφία για όποιον θα ήθελε να το αμφισβητήσει), και βρήκαν τα ακόλουθα:

κατά μέσο όρο, η χρεοκοπία, από τη στιγμή που συμβεί και εντεύθεν, σχετίζεται με ύφεση ίση με 1.2% ετησίως.
Άλλο μοντέλο, για παράδειγμα ενός κ. Sturzenegger (2005), βρίσκει ότι η μετά τη χρεοκοπία ύφεση κυμαίνεται ανάμεσα στο 0.5% και 2%, οπότε, το 1.2% των κκ Eduardo Borensztein, UgoPanizza βρίσκεται εντός πλαισίων, και δεν συνιστά αποκύημα μιας κάποιας φαντασίας.
Οι ερευνητές γραφουν ότι «οι επιπτώσεις μιας χρεοκοπίας φαίνεται να είναι βραχυπρόθεσμες. Υπολογίζουν μια μεγάλη επίπτωση τον πρώτο μόνο χρόνο του επεισοδίου, με μια πτώση της ανάπτυξης γύρω στις 2.6 ποσοστιαίες μονάδες.
Παρά ταύτα, εγείρουν αμφιβολίες για το κατά πόσον υπάρχει ευθεία σχέση αιτιότητας ανάμεσα στη χρεοκοπία κράτους και στην ύφεση! Ναι καλά το ακούσατε. Κι αυτό προκύπτει από το γεγονός ότι οι χρεοκοπίες αποτελούν το τελευταίο επεισόδιο μιας ήδη κακής και προβληματικής οικονομίας, απόρροια οικονομικών κρίσεων και σοκ, ή αποτέλεσμα προηγηθέντων συναλλαγματικών κρίσεων κ.λ.π.
Έτσι, η χαμηλότερη ανάπτυξη, δλδ η αρνητική ανάπτυξη, όπως αρέσκονται να ονομάζουν κατ’ ευφημισμό την ύφεση, μπορεί να μην αποτελεί συνέπεια την ίδιας αυτής καθ’ αυτής της χρεοκοπίας.
Οι άνθρωποι αυτοί δρουν όπως πρέπει να δρα κάθε ερευνητής, ανεξάρτητα του πού εργάζεται, δλδ να μην λαμβάνει τίποτε ως δεδομένο εξ αρχής, αλλά να το διερευνά και να το υποβάλει εις την βάσανον της αντοχής και της τεκμηρίωσης.
Για τη διερεύνηση της αμφιβολίας Νο. 5, στήνουν ένα δεύτερο μοντέλο, όπου διαχωρίζουν την επίπτωση της χρεοκοπίας στην οικονομική ανάπτυξη σε δυο παράγοντες: α) ύφεση λόγω κακής πρότερης οικονομικής κατάστασης και β) ύφεση εξ αιτίας της ίδιας της πράξης της χρεοκοπίας.
Από το διαχωρισμό των αιτίων, βρίσκουν ότι η επίδραση του καθαρού default, χωρίς να ληφθεί υπ ‘όψιν η πρότερη οικονομική κατάσταση, συνεισφέρει μόνο ένα 1% στην επακόλουθη ύφεση. Το υπόλοιπο 1.4% προέρχεται από το παρελθόν.
Τώρα πώς αντιδρούν οι αγορές μετά από μια διακηρυγμένη χρεοκοπία; Λογικά η αντίδραση διαφέρει ανάλογα με το αν η χρεοκοπία συμβαίνει επειδή υπάρχουν αντικειμενικές αιτίες και το κράτος έφτασε στο εδώ και μη παρέκει, ή αν τα κράτη απλά θέλουν να το παίξουν τζαμπαζήδες. Επίσης, σύμφωνα με τους ερευνητές, μεγάλο ρόλο παίζει η διάθεση των αγορών (ναι υπάρχει και αυτό), και το διεθνές περιβάλλον.


Υπάρχει γενική συναίνεση στην επιστημονική κοινότητα ότι η αθέτηση πληρωμών δεν οδηγεί σε μόνιμο αποκλεισμό από τις αγορές. Στην πραγματικότητα, η εμπειρία δείχνει ότι ενώ η πρόσβαση χάνεται όσο διαρκεί η περίοδος της αναδιάρθρωσης-κουρέματος των χρεών, μετά το πέρας των διαπραγματεύσεων, οι αγορές παθαίνουν αμνησία, και δεν παρατηρείται κανείς διαχωρισμός ανάμεσα σε defaulters και non-defaulters. Αρκετές χώρες που χρεοκόπησαν τη δεκαετία του ’80 ήταν σε θέση να αντλήσουν μεγάλες ποσότητες κεφαλαίων τη δεκαετία του '90, ενώ χώρες που χρεοκόπησαν στο τέλος του 1990, μπήκαν στις αγορές αμέσως μετά την αναδιάρθρωση. Δλδ, μέσα σε 4 χρόνια το πολύ.


Πολιτικές επιπτώσεις μιας χρεοκοπίας

Οι πολιτικοί, σύμφωνα με τους ερευνητές, όσο και οι γραφειοκράτες, φαίνεται να θέλουν να αναβάλλουν μια, κατά τα άλλα αναπόφευκτη χρεοκοπία. Στην περίπτωση της Αργεντινής, για παράδειγμα, οι ίδιοι οι τραπεζίτες της Wall Street έπρεπε να δουλέψουν σκληρά για να πείσουν τους πολιτικούς να αρχίσουν διαπραγματεύσεις για αναδιάρθρωση του χρέους, πράγμα που αρνούνταν να το κάνουν. Γιατί αυτή η απροθυμία; αναρωτιούνται. Μα εξ αιτίας του δικού τους πολιτικού κόστους! Το αποτέλεσμα δε αυτής της ολιγωρίας, για να σώσουν τα δικά τους τομάρια, συνεπάγεται πάντα μεγαλύτερο οικονομικό και κοινωνικό κόστος.

Συμπεράσματα της έκθεσης

Τα κόστη μιας χρεοκοπία είναι σημαντικά, αλλά βραχυχρόνια. Δηλαδή, οι επιπτώσεις παύουν να είναι ορατές μετά από ΕΝΑ ή ΔΥΟχρόνια!

Η κακή φήμη μετά τη χρεοκοπία στις χρηματαγορές είναι κιαυτή βραχυπρόθεσμη.

Η χρεοκοπία κάνει κακό στις κυβερνήσεις: λιγοστεύει τρομαχτικά ο χρόνος ημι-ζωής τους!

Μια χρεοκοπία, όταν συμβεί, επειδή δεν γινόταν διαφορετικά, αντιμετωπίζεται με επιείκεια από τις αγορές, πράγμα που σημαίνει ότι πολύ σύντομα μπαίνουν στο παιχνίδι του δανεισμού.
http://e-cynical.blogspot.com/2011/10/blog-post_09.html

"Η Ελλάδα χρεοκοπεί στις 15 Οκτωβρίου"! - "Δεν δίνεται η 6η δόση"

Σε άμεση χρεοκοπία θα οδηγηθεί η Ελλάδα στις 15 Οκτωβρίου αναφέρει το σημερινό φύλλο των «Financial Times Deutschland». Σύμφωνα πάντα με το δημοσίευμα, στη Γερμανία συζητείται το ενδεχόμενο η τρόικα, μετά την έγκριση των ευρωπαϊκών κοινοβουλίων του EFSF, να αρνηθεί τη χορήγηση της νέας δόσης προς την Ελλάδα και η χώρα να οδηγηθεί στην αδυναμία πληρωμών!

Κατ'αυτό τον τρόπο να επιτευχθεί αναγκαστικό "κούρεμα" κατά 50-60%, δηλαδή κανονική πτώχευση, αλλά υποτίθεται ελεγχόμενη. Και λέμε¨"υποτίθεται" γιατί θα ρέπει να υπάρξει εγγύηση του ύπολοιπου 40-50% από την ΕΚΤ μέσω του EFSF. Το οποίο όμως δεν έχει κονδύλια αυτή την στιγμή.

Όπως αναφέρει το δημοσιευμα, την Πέμπτη, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών Βόλφγκανγκ Σόϊμπλε, μιλώντας ενώπιον της Bundestag, είπε ότι η απόφαση για την επόμενη στην Ελλάδα θα ληφθεί στις 13 Οκτωβρίου, μετά δηλαδή από την έγκριση του διευρυμένου EFSF από τα κοινοβούλια των 17 χωρών του Ευρώ, αλλά δεν είναι σίγουρο ότι η τρόϊκα θα εγκρίνει την αποδέσμευση της τρίτης δόσης.

Αν αληθεύει το δημοσίευμα, τότε κινούμαστε "επί ξηρού ακμής" και τα πράγματα μπορεί να είναι πολύ πιο γρήγορα απ'ότι αναμένουν οι πάντες: Κανείς δεν μπορεί να πει με σιγουριά τι σημαίνει "κούρεμα" κατά 50 ή 60% όταν το προηγούμενο "κούρεμα" του 22% (σε θεωρητική βάση αφού αφορούσε κυρίως τους τόκους και την επιμήκυνση πληρωμής τους), ακόμα δεν έχει προχωρήσει. Με απλά λόγια: Θα εγγυηθούν την ρευστότητα της ελληνικής οικονομίας; Μπορούν; Ή θα κλείσουν τις κάνουλες οπότε αναγκαστικά η χώρα θα οδεύσει προς νέο νόμισμα;

Η ελληνική κυβέρνηση δείχνει εικόνα διάλυσης και δεν υπάρχει κανείς που να μπορεί να αναλάβει την πρωτοβουλία. Ο ΥΠΟΙΚ Ε.Βενιζέλος περιορίζεται με ύφος στρατηγού να ανακοινώνει μέτρα που δεν πρόκειται να εφαρμοστούν ποτέ, απλά γιατί οι περισσότεροι πολίτες αρνούνται να υπακούσουν, ο Γ.Παπανδρέου παρά τις δημόσιες εμφανίσεις του "έχει παραδώσει τα όπλα" και με απλά λόγα, αναζητείται ηγέτης ή κυβερνητικό σχήμα συγκυβέρνησης να μοιραστεί το βάρος που έχει σθνλιίψει τον νυν κυβερνητικό οργανισμό...

Τμήμα ειδήσεων defencenet.gr


«Το G20 ετοιμάζεται για ελληνική χρεοκοπία!»

Οι υπουργοί Οικονομικών του G20 ετοιμάζονται για ελληνική χρεοκοπία, μεταδίδει από την Ουάσινγκτον μέσω Twitter ο ανταποκριτής του τηλεοπτικού δικτύου Sky News, Ed Conway.....

Όπως αναφέρει, η ελληνική χρεοκοπία -τον τύπο της οποίας δεν διευκρινίζει- προσδιορίζεται χρονικά για μετά τον Οκτώβριο, ενδεχομένως ακόμα και μετά τη σύνοδο του G20 στις Κάννες, στις αρχές Νοεμβρίου.

Ο ίδιος τονίζει ότι, σύμφωνα με πληροφορίες, το βάρος των υπουργών του G20 πέφτει τώρα στην προετοιμασία των οικονομιών για την ελληνική χρεοκοπία, καθώς και στην επανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών. Όπως υπογραμμίζει, τα κονδύλια χρηματοδότησης της Ελλάδας είναι επαρκή για όλο τον επόμενο μήνα.

Παράλληλα, σημειώνει ότι η ελληνική χρεοκοπία δεν σημαίνει και έξοδο από την ευρωζώνη και πώς δεν υπάρχει καμία σχετική ένδειξη επ' αυτού, σύμφωνα με το κλίμα που μεταδίδεται από την Ουάσινγκτον, όπου βρίσκονται σε εξέλιξη το ετήσιο συνέδριο του ΔΝΤ και της Παγκόσμιας Τράπεζας.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ...

- Τι σημαίνει κρατική πτώχευση
- Συνθήκες πολέμου για τους πολίτες, δεν θα καταβάλλονται μισθοί και συντάξεις
- Δεσμεύονται οι τραπεζικές καταθέσεις, δε θα υπάρχουν καύσιμα, κλείνουν σχολεία και νοσοκομεία
- Η Γερμανία ανάμεσα στα ιστορικά παραδείγματα κρατών που πτώχευσαν 2 φορές


Χρεοκοπία σημαίνει στην ουσία στάση πληρωμών.
Αυτό πρακτικά μας βάζει σε συνθήκες πολέμου καθώς το κράτος δεν θα μπορεί να πληρώσει μισθούς και συντάξεις, θα κλείσουν επιχειρήσεις άρα και στον ιδιωτικό τομέα θα υπάρξουν χιλιάδες απολύσεις και τα ποσοστά της ανεργίας θα εκτοξευτούν. Θα δεσμευτούν οι τραπεζικές καταθέσεις και δεν θα υπάρχουν καύσιμα στη χώρα καθώς δεν θα μπορούν να γίνουν εισαγωγές. Θα κλείσουν νοσοκομεία και σχολεία. Μιλάμε για έναν πραγματικό εφιάλτη καθώς οι πολίτες δε θα έχουν ούτε τα απαραίτητα.

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ
Όπως δήλωσε στο Νewsit o οικονομολόγος Βασίλης Βιλιάρδος "η χρεοκοπία ενός κράτους είναι ουσιαστικά η επίσημη εξαγγελία της κυβέρνησης του, με την οποία καθιστά διεθνώς γνωστή την αδυναμία της να πληρώσει τα ληξιπρόθεσμα χρέη της χώρας της εξ ολοκλήρου, ενός μέρους ή των τόκων τους. Σημαίνει επίσης στάση πληρωμών στην οποία εκ των πραγμάτων υποχρεώνεται, δηλαδή άδεια ταμεία και αδυναμία πρόσθετου δανεισμού, ανεξάρτητα από το εάν έχει προηγηθεί ή όχι κάποια επίσημη ανακοίνωση".

ΤΙ ΣΗΜΑΙΝΕΙ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΕΣ
Τα αποτελεσμέτα της χρεοκοπίας για τους πολίτες είναι καταστροφικά καθώς:
- το Δημόσιο δε θα πληρώνει μισθούς και συντάξεις
- θα κλείσουν χιλιαδες επιχειρήσεις και οι εργαζόμενοι του ιδιωτικού τομέα θα μείνουν άνεργοι
- δε θα υπάρχουν καύσιμα στη χώρα καθώς δε θα μπορούν να γίνους εισαγωγές
- θα κλείσουν νοσοκομεία και σχολεία
- θα δεσμευτούν οι τραπεζικές καταθέσεις των πολιτών

ΤΙ ΠΡΟΚΑΛΕΙ ΤΗΝ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ
"Η κυριότερη αιτία της χρεοκοπίας ενός κράτους, όπως και μίας επιχείρησης, είναι αναμφίβολα η υπερχρέωσή του η οποία μπορεί να προέλθει:
- από την κερδοσκοπική επίθεση εναντίον του εθνικού νομίσματος, κίνδυνος που σε μία χώρα της Ευρωζώνης δεν υφίσταται, λόγω του κοινού νομίσματος
- από την αρνητική οικονομική συγκυρία στις χρηματαγορές, η οποία μπορεί να καταστήσει αδύνατο ακόμη και τον «υγιή», τον εγγυημένο δηλαδή δανεισμό της. Ενας κίνδυνος υπαρκτός σήμερα καθώς είναι εν εξελίξει η παγκόσμια χρηματοπιστωτική κρίση ακόμη και για μία χώρα της Ευρωζώνης αφού, σύμφωνα με τη συνθήκη του Μάαστριχτ, η Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα απαγορεύεται να αγοράζει ομόλογα των κρατών-μελών της Ευρωζώνης.
- σαν αποτέλεσμα μίας σειράς ετών ελλειμματικών προϋπολογισμών, κατά τη διάρκεια των οποίων το κράτος δαπανούσε περισσότερα από όσα εισέπραττε, ενώ χρηματοδοτούσε τα ελλείμματα του με συνεχώς αυξανόμενα δάνεια (ομόλογα) από τους πολίτες, από τις τράπεζες, από επενδυτές και από άλλα κράτη,
- από το συνδυασμό, από την χρονική «συνύπαρξη» δηλαδή των παραπάνω διαφορετικών αιτιών"

ΤΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ ΤΗΣ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ
"Η πτώχευση ενός κράτους" συνεχίζει ο κύριος Βιλιάρδος " επιβαρύνει τους πάσης φύσεως πιστωτές του, το ίδιο το κράτος, την Οικονομία του και τους Πολίτες του. Αναλυτικότερα:
- όπως είναι φυσικό, οι πιστωτές ενός κράτους χάνουν εξ’ ολοκλήρου ή ένα μέρος αυτών που του έχουν δανείσει, καθώς επίσης τους τόκους των χρημάτων τους. Συχνά βέβαια, στα πλαίσια διεθνών διαπραγματεύσεων, συμφωνείται η πληρωμή ενός ποσοστού των χρεών. Για παράδειγμα, στη γνωστή κρίση της Αργεντινής οι πιστωτές έχασαν μέχρι και το 75% των απαιτήσεων τους, η αποπληρωμή των οποίων «ρυθμίζεται» διαφορετικά, συνήθως ανάλογα με το «είδος» των πιστωτών (εσωτερικού, εξωτερικού, ιδιώτες, κράτη κλπ).
- όταν πτωχεύσει ένα κράτος, μηδενίζει ή περιορίζει σημαντικά τις υποχρεώσεις του απέναντι στους πιστωτές του. Το γεγονός αυτό "ελαφρύνει" τον προϋπολογισμό του, τόσο κατά το ποσόν των τόκων, όσο και των δόσεων επιστροφής των δανείων (χρεολυσίων). Το ίδιο το κράτος «επιβαρύνεται» κυρίως λόγω της απώλειας της εμπιστοσύνης και της αξιοπιστίας του, η οποία έχει σαν αποτέλεσμα τον πιστοληπτικό του «θάνατο». Δηλαδή, το κράτος δεν είναι πλέον σε θέση να δανείζεται από τις χρηματαγορές, πόσο μάλλον με λογικά επιτόκια.

ΤΙ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΧΡΕΟΚΟΠΙΑ
- μία πολύ μεγάλη τραπεζική κρίση (οι τράπεζες είναι συνήθως αυτές που κατέχουν σημαντικό μέρος των ομολόγων δημοσίου, τα οποία υποχρεούνται να «αποσβέσουν»),
- μία εκτεταμένη οικονομική κρίση (η εσωτερική ζήτηση μειώνεται, οι επενδυτές αποσύρουν μαζικά το σύνολο των χρημάτων τους, η παραγωγή συρρικνώνεται, ο πληθωρισμός «καλπάζει», το χρηματιστήριο καταρρέει, η αγορά των ακινήτων επίσης, λόγω απουσίας αγοραστών κλπ) και
- μία νομισματική κρίση καθώς οι ξένοι επενδυτές «αποφεύγουν» για μεγάλο χρονικό διάστημα τη «χρεοκοπημένη» οικονομία.

ΙΣΤΟΡΙΚΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΧΩΡΩΝ ΠΟΥ ΧΡΕΟΚΟΠΗΣΑΝ
Τέλος ο κύριος Βιλιάρδος μας θυμίζει κάποια ιστορικά παραδείγματα κρατικών πτωχεύσεων τα οποία είναι πάρα πολλά.
Από το έτος 1750 και μετά, 64 χώρες έχουν χρεοκοπήσει σε 70 διαφορετικές περιπτώσεις, κάποιες περισσότερο από μία φορά, μεταξύ των οποίων:
- η Γερμανία χρεοκόπησε το 1923 και το 1948
- η Αυστρία το 1811
- η Δανίας το 1813
- η Οθωμανική Αυτοκρατορία το 1876
- η Σοβιετική Ένωση το 1918 όταν αρνήθηκε να αποπληρώσει τα χρέη της τσαρικής Ρωσίας
- η Ισπανία το 1557 το 1575 και το 1596
- η Ρωσία το 1998
- η Αργεντινή το 2002
- η Ισλανδία το 2007 και πολλές άλλες χώρες.

Ειδικά όσον αφορά την Ισλανδία, στα πλαίσια της παρούσας χρηματοπιστωτικής κρίσης κρατικοποιήθηκαν οι τρείς μεγαλύτερες τράπεζες της χώρας, οι οποίες είχαν συνολικές υποχρεώσεις ίσες με το 900% τους ισλανδικού ΑΕΠ. Στις 16 Οκτωβρίου του 2008 όμως, η κυβέρνηση της χώρας δήλωσε ότι δεν μπορούσε να εξοφλήσει ένα ληξιπρόθεσμο ομόλογο μίας από αυτές (Glitnir Bank), ύψους 750 εκ. $ - γεγονός που σήμαινε ταυτόχρονα αδυναμία πληρωμών εκ μέρους της Ισλανδίας. Εν τούτοις, η χώρα δεν χρεοκόπησε «τυπικά», επειδή το ομόλογο δεν είχε εκδοθεί από την ίδια, αλλά από την τράπεζα που αναγκάσθηκε να κρατικοποιήσει για να μη χαθεί η αξιοπιστία στο τραπεζικό της σύστημα με μαζικές αναλήψεις και καταγγελία δανείων.
newsit

RBS: "Βίαιη" πτώχευση της Ελλάδας στις 11 Δεκεμβρίου!!

Δυσοίωνες είναι οι προβλέψεις των αναλυτών της Royal Bank of Scotland (RBS), για τη χώρα μας...καθώς εκτιμούν ότι η Eλλάδα θα χρεοκοπήσει γύρω στα τέλη Δεκεμβρίου, στη μεθεπόμενη δηλαδή επίσκεψη της τρόικας στην Aθήνα για την αξιολόγηση της πορείας του προγράμματος δημοσιονομικής εξυγίανσης, που είναι προγραμματισμένη στις 11 Δεκεμβρίου. H εξέλιξη αυτή, εκτιμάται από τη RBS, ότι θα αποφευχθεί επί του παρόντος για λόγους τακτικής, ενώ όταν συμβεί, θα προκαλέσει «βίαιο ντόμινο» στις παγκόσμιες αγορές...
  H RBS επισημαίνει «την αδυναμία της ελληνικής κυβέρνησης να εφαρμόσει τις μεταρρυθμίσεις, τους υπεραισιόδοξους στόχους προσαρμογής, την απουσία περαιτέρω ανοχής από το ΔNT και την E.E., αλλά και την αυξανόμενη δυσκολία έγκρισης νομοσχεδίων στη Bουλή». Kατά την εκτίμησή της μια «χρεοκοπία» της Eλλάδας πρέπει να νοείται αναπόφευκτη, θεωρώντας πως η πορεία προς την παύση της βοήθειας για την Eλλάδα, θυμίζει την περίπτωση της Aργεντινής, καθώς η χώρα δεν θα μπορέσει να πετύχει τους στόχους και η Eυρώπη και το ΔNT θα διακόψουν τις δόσεις. Ωστόσο, εφόσον κάτι τέτοιο δε συμβεί, αναμένει ότι το «κούρεμα» των ελληνικών ομολόγων θα κυμανθεί στο 50%-60%
 http://kafeneio-gr.blogspot.com/2011/09/rbs-11.html

Δείτε το όλοι - Αν γίνει στάση πληρωμών, θα μπορούμε να πληρώνουμε μισθούς και συντάξεις!

Επειδή οι άρχοντές μας, λειτουργούν, όχι για το λαό, αλλά για τους δανειστές μας, ας δούμε μερικά απλά νούμερα, από τον προϋπολογισμό του 2011 - απολογισμό του 2010. Προσπαθούμε να καταλάβουμε τι θα γίνει αν προχωρήσουμε σε στάση πληρωμών ...των δανειστών, όχι των Ελλήνων φορολογουμένων. Εδώ είναι και το κρίσιμο ζήτημα: όταν τα..
 πράγματα φτάσουν στο απροχώρητο, τότε σίγουρα θα υπάρξει "στάση πληρωμών". Το ζήτημα όμως είναι πληρωμών ποιών; Για μας στάση πληρωμών σημαίνει στάση πληρωμών των δανειστών (δεν έχουμε κύριοι, δεν παίρνετε). Για τα παπαγαλάκια που τρομοκρατούν τον κόσμο, στάση πληρωμών είναι στάση πληρωμών μισθών κι συντάξεων.
Το απλό ερώτημα είναι: αν έχουμε τόσο μεγάλο πρόβλημα, γιατί να πληρώνουμε πρώτα τους τοκογλύφους και να μην πληρώνουμε πρώτα τους έλληνες εργαζόμενους και συνταξιούχους;
Δείτε μερικά απλά νούμερα που μιλάνε από μόνα τους:
Με απλά λόγια:

1) Τα φορολογικά έσοδα του κράτους είναι 53 δις και οι μισθοί-συντάξεις 22 δις. Το κράτος πληρώνει ανετότατα μισθούς και συντάξεις με το 40% μόνο των φορολογικών εσόδων.
Ό,τι και να γίνει λοιπόν, μισθούς και συντάξεις, θα έχει να πληρώνει το κράτος !
2) αν δεν είχαμε τους τόκους θα είχαμε πλεόνασμα.
3) Τα έσοδα του κράτους φτάνουν να πληρώσουν τα πάντα, εκτός από τόκους !



ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟΣ 2010


ΕΞΟΔΑ
ΕΣΟΔΑ
ΜΙΣΘΟΙ15.790ΑΜΕΣΟΙ ΦΟΡΟΙ21.408
ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ6.230ΕΜΜΕΣΟΙ ΦΟΡΟΙ31.787
ΚΟΙΝΩΝ.ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ15.089ΛΟΙΠΑ ΜΗ ΦΟΡΟΛ.4.606
ΕΠΙΧΟΡΗΓΗΣΕΙΣ8.702ΕΣΟΔΑ ΔΗΜ.ΕΠΕΝΔ.3.015
ΤΟΚΟΙ ΔΑΝΕΙΩΝ13.209ΕΠΙΣΤΡ.ΕΣΟΔΩΝ5.100
ΠΔΕ (ΔΗΜ.ΕΠΕΝΔΥΣΕΙΣ)9.000

 συολο δαπανών68.020 σύνολο εσόδων65.916
ΕΞΟΔΑ ΑΝΕΥ ΤΟΚΩΝ54.811





ΜΙΣΘΟΙ + ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ22.020ΣΥΝ.ΦΟΡΟΛ.ΕΣΟΔ.53.195


Οι προϋπολογισμοί του κράτους δημοσιεύονται στο Υπουργείο Οικονομικών, μπορείτε να τους μελετήσετε και να βγάλετε και εσεις τα συμπεράσματά σας.
taxalia.blogspot.com

Τρόμος για έκρηξη... μεγατόνων στο ευρώ!

bomb_articleΣύρονται οι κυβερνήσεις σε διάσωση της Ελλάδας, υπό την απειλή κατάρρευσης του τραπεζικού συστήματος - Τι κρύβει το άγνωστο δράμα της γαλλο-βελγικής τράπεζας DEXIA και πώς οδηγεί σε νέο διπλό δάνειο δεκάδων δισ. στην Αθήνα - Γιατί ήταν «κούφιες» οι απειλές περί μη καταβολής της 5ης δόσης, χρεοκοπίας και επιστροφής στη δραχμή - «Όπλο» για την κυβέρνηση η... μη συναίνεση!



Έντρομοι παρακολουθούν οι τραπεζίτες και οι πολιτικοί το δράμα του τραπεζικού συστήματος της ευρωζώνης, που βρίσκεται πλέον σε ελάχιστη απόσταση από μια έκρηξη πολλών μεγατόνων με άγνωστη έκβαση. Υπό το βάρος αυτής αφόρητης πίεσης, ακόμη και οι «σκληρές» κυβερνήσεις του Βορρά είναι πλέον υποχρεωμένες με κάθε τρόπο να διασώσουν με ένα ακόμη δάνειο πολλών δεκάδων δισ. την Ελλάδα, καθώς τα δραματικά γεγονότα των τελευταίων 24ωρων απέδειξαν ότι ήταν «κούφιες» και στερούμενες οποιουδήποτε νοήματος οι προειδοποιήσεις για δήθεν εμπλοκή στην εκταμίευση της πέμπτης δόσης, χρεοκοπία της χώρας και επιστροφή στη δραχμή!

Η αλήθεια που αποκαλύπτεται σε όσους παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα είναι εξαιρετικά οδυνηρή για την ΕΚΤ και τις κυβερνήσεις-θεματοφύλακες της ευρωζώνης, που χειρίσθηκαν εντελώς εσφαλμένα τις τύχες της ευρωζώνης από τα τέλη της προηγούμενης δεκαετίας. Μια νέα Lehman «αναδύεται» στην... γαλλογερμανική καρδιά του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος, απειλώντας να τινάξει στον αέρα το οικονομικό σύστημα της ευρωζώνης, την ώρα μάλιστα που οι μπουρδολογίες Ελλήνων και Ευρωπαίων πολιτικών περί απειλούμενης κατάρρευσης της Ελλάδας και επιστροφής στη δραχμή κλονίζουν την εμπιστοσύνη των Ελλήνων καταθετών και απειλούν ευθέως με μια πρωτοφανή κρίση ρευστότητας στο ελληνικό τραπεζικό σύστημα, αν δεν διαψευσθούν μέσα στα επόμενα 24ωρα οι ανοησίες που οι ίδιοι οι πολιτικοί άφησαν να δημιουργήσουν πανικό στους καταθέτες.

Από τα μέσα αυτής της εβδομάδας το τραπεζικό σύστημα της ευρωζώνης «μύριζε μπαρούτι», τουλάχιστον σε όσους παρακολουθούν τις εξελίξεις με μεγάλη προσοχή:

n Η γαλλο-βελγική τράπεζα Dexia, ήδη προβληματική και υπό διάσωση από τις κυβερνήσεις Γαλλίας και Βελγίου μετά την κρίση του φθινοπώρου 2008, που παρόλα αυτά εξακολουθεί να έχει ενεργητικό σχεδόν τριπλάσιο του βελγικού ΑΕΠ, έγινε ορατό ότι βρίσκεται στο «κόκκινο», χωρίς να είναι εντελώς σαφής η προέλευση των προβλημάτων της. Το μόνο που ήταν γνωστό και κίνησε πολλές υποψίες στις αγορές ήταν ότι η Dexia είναι εκτεθειμένη σε μεγάλο βαθμό και στα ελληνικά ομόλογα, με τοποθετήσεις ονομαστικής αξίας 3,7 δισ. ευρώ, υπερδιπλάσιες αυτών που διατηρεί, για παράδειγμα, η Deutsche Bank.

n Την Τετάρτη έγινε γνωστό ότι ο κορυφαίος επενδυτικός οίκος BlackRock και η βρετανική Barclay’s έσπευσαν να εξαργυρώσουν πρόωρα ομόλογα της DEXIA αξίας σχεδόν 3 δισ. ευρώ, ανοίγοντας μια τεράστια «τρύπα» στη ρευστότητα της τράπεζας, που σύμφωνα με πληροφορίες καλύφθηκε από την ΕΚΤ. Όλοι στη διατραπεζική αγορά της Ευρώπης προσπαθούσαν έκτοτε να κατανοήσουν τι ήταν αυτό που γνώριζαν παραπάνω από τους υπόλοιπους οι δύο οίκοι, που έσπευσαν να αποσυρθούν από τη χρηματοδότηση της DEXIA. Οι φόβοι για την Ελλάδα και την DEXIA, πάντως, προκαλούσαν ήδη μια προληπτική, μαζική έξοδο κεφαλαίων από το ευρώ προς την Ελβετία, με το ελβετικό φράγκο να καταρρίπτει ιστορικό ρεκόρ στην ισοτιμία του με το ευρώ.

n Χθες, η εικόνα με το δράμα της DEXIA, που από πολλούς αποκαλείται ήδη «εκκολαπτόμενη Lehman» της ευρωζώνης, άρχισε να ξεκαθαρίζει. Η διαπραγμάτευση της μετοχής της τράπεζας ανεστάλη προσωρινά κατόπιν δικού της αιτήματος και ανακοινώθηκε ότι η τράπεζα υπέστη ζημιά ύψους 3,6 δισ. ευρώ από το «τοξικές» τοποθετήσεις σε προϊόντα που συνδέονται με την αμερικανική αγορά ακινήτων και ρευστοποιήσεις ομολόγων πριν τη λήξη τους. Οι ζημιές αυτές μειώνουν το δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας της τράπεζας από το 13,4% στο 11% μέσα σε μια νύχτα! Επιπλέον, όμως, η DEXIA «κάθεται πάνω» σε μια εν δυνάμει «τοξική» βόμβα τοποθετήσεων στην Ελλάδα, που σε οποιοδήποτε «πιστωτικό γεγονός» θα εξανεμίσει τα κεφάλαιά της σε τέτοιο βαθμό, που θα απαιτηθεί να ξεφύγει το πρόβλημα από το πεδίο της ΕΚΤ και να περάσει στις κυβερνήσεις της Γαλλίας και του Βελγίου. Αυτές θα κληθούν να «πληρώσουν το μάρμαρο» της νέας διάσωσης της DEXIA, κάτι που θα προκαλέσει πολιτικές θύελλες, καθώς η κοινή γνώμη αντιδρά έντονα σε κάθε νέα επιβάρυνση για διάσωση τραπεζών που ανέλαβαν αλόγιστα κινδύνους.

Το παράλληλο ελληνικό δράμα

Παράλληλα με αυτές τις δραματικές εξελίξεις στην «καρδιά» του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος, βρισκόταν σε πλήρη εξέλιξη το ελληνικό δράμα, που φωτίζεται πλέον από μια νέα οπτική γωνία, μετά την αποκάλυψη του κινδύνου κατάρρευσης του ευρωπαϊκού τραπεζικού συστήματος. «Η Ελλάδα στέκεται σήμερα ανάμεσα στη διάσωση και την κατάρρευση των ευρωπαϊκών τραπεζών: αν κάτι δεν πάει καλά τις επόμενες ημέρες και αφεθεί να χρεοκοπήσει η χώρα, οι ζημιές που θα προκαλέσει αυτό το γεγονός στην DEXIA θα είναι αρκετές για να δημιουργήσουν ένα ανεξέλεγκτο ντόμινο», εκτιμούν καλά ενημερωμένοι παράγοντες της αγοράς.

Οι πολιτικοί ηγέτες της χώρας, που συνεδρίαζαν για ώρες υπό την προεδρία του Κάρολου Παπούλια, κατέληξαν στο αναμενόμενο αποτέλεσμα: η κυβέρνηση δεν έχει τη συναίνεση του πολιτικού συστήματος και θα πρέπει να εφαρμόσει μόνη, με τη στήριξη μόνο των δικών της βουλευτών, το νέο μνημόνιο. Το πρόγραμμα νέας σκληρής φορολογικής επιδρομής, συρρίκνωσης του Δημοσίου και μαζικών αποκρατικοποιήσεων δεν είναι δυνατό, όπως άλλωστε αναμενόταν, να εγκριθεί από την αξιωματική αντιπολίτευση, που παραμένει προσηλωμένη στο αίτημά της για επαναδιαπραγμάτευση του μνημονίου, ενώ ούτε συζήτηση θα μπορούσε να γίνει για ανοχή από τα κόμματα της Αριστεράς. Έτσι, μόνο τα μικρά κόμματα του Γ. Καρατζαφέρη και της Ντ. Μπακογιάννη εμφανίζονται έτοιμα να προσφέρουν υπό όρους πολιτική στήριξη.

Όλα αυτά θα είχαν σημασία, αν οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις ήταν σε θέση να κρατήσουν μέχρι τέλους τη σκληρή στάση τους προς την Ελλάδα και, ενδεχομένως, να πραγματοποιήσουν την απειλή για αναστολή εκταμίευσης της πέμπτης δόσης του δανείου, κάτι που θα οδηγούσε τη χώρα σε χρεοκοπία μέσα στον Ιούλιο, όπως έχει τονίσει ο υπουργός Οικονομικών, Γ. Παπακωνσταντίνου.

Όμως, υπό το πρίσμα των δραματικών εξελίξεων στο ευρωπαϊκό τραπεζικό σύστημα, τέτοιες απειλές και προειδοποιήσεις δεν έχουν θέση στην πολιτική ακόμη και των πιο σκληρών κυβερνήσεων. Δεν είναι τυχαίο ότι μέσα στην εβδομάδα, προφανώς αφού είχε πάρει τα... μαντάτα για τη δραματική θέση της DEXIA, ο Γερμανός υπουργός Οικονομικών ξεκαθάρισε ότι δεν υπάρχει περίπτωση να υποχρεωθεί η Ελλάδα σε αναδιάρθρωση χρέους οποιασδήποτε μορφής.

Ακόμη πιο διάπλατα άνοιξε το δρόμο για τη συνέχιση χρηματοδότησης της Ελλάδας χθες ο «σκληρός» Ολλανδός κεντρικός τραπεζίτης, Νουτ Βέλινγκ, τονίζοντας ότι η χώρα μας θα πάρει την πέμπτη δόση. Επιπλέον, οι ευρωπαϊκές κυβερνήσεις προωθούν στο παρασκήνιο με όλες τις δυνάμεις τους την υποψηφιότητα της Κριστίν Λαγκάρντ για τη θέση που άφησε κενή ο Ντομινίκ Στρος Καν στο ΔΝΤ. Η Γαλλίδα υπουργός Οικονομικών είναι σχεδόν εξίσου απόλυτη στη θέση της, ότι δεν πρέπει να επιτραπεί οποιαδήποτε μορφή αναδιάρθρωσης του ελληνικού χρέους, με τον Γάλλο επικεφαλής της ΕΚΤ, Ζαν Κλωντ Τρισέ (προφανώς και οι δύο γνωρίζουν καλά τι επιπτώσεις θα είχε στο «σάπιο» τραπεζικό σύστημα της ευρωζώνης μια κατάρρευση της Ελλάδας πριν το 2013...).

Σε αυτό το πολιτικό κλίμα, η κυβέρνηση εκτιμάται ότι δεν θα έχει δυσκολία να κλείσει μια συμφωνία για τη συνέχιση της χρηματοδότησης της χώρας, ακόμη και αν οι προτάσεις της για το μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα («νέο μνημόνιο») και τις ιδιωτικοποιήσεις δεν έχουν πείσει 100% τους «σκληρούς» της τρόικας. Η Ευρώπη δεν έχει πλέον το παραμικρό περιθώριο να πάει κάτι στραβά με την Ελλάδα, καθώς μάλιστα η ανασφάλεια που καλλιεργήθηκε τις τελευταίες ημέρες στους Έλληνες καταθέτες από τις ανεύθυνες, «τρομολαγνικές» δηλώσεις πολιτικών, έχει εκκινήσει και πάλι μια άλλη αντίστροφη μέτρηση, που παρακολουθεί με αγωνία το τραπεζικό «ιερατείο» της Φραγκφούρτης: ο ρυθμός εξόδου καταθετών από το ελληνικό σύστημα έχει επιταχυνθεί επικίνδυνα τις τελευταίες ημέρες και αν δεν διαψευσθούν το συντομότερο τα σενάρια χρεοκοπίας και επιστροφής στη δραχμή η ΕΚΤ θα έχει να διαχειρισθεί, εκτός από το δράμα της DEXIA, μια κρίση ρευστότητας ιρλανδικού τύπου στις ελληνικές τράπεζες.

Έτσι, το αν θα υπάρξει συναίνεση στην Ελλάδα, ή αν η χώρα θα δεσμευθεί για ένα σοβαρό ή λιγότερο σοβαρό πρόγραμμα σταθεροποίησης, αποτελούν πλέον ερωτήματα δευτερεύουσας σημασίας για τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις του Βορρά, που θα σπεύσουν τις επόμενες ημέρες να κλείσουν το ελληνικό «μέτωπο», με νέες δεσμεύσεις για χρηματοδότηση της χώρας, ώστε να αποφύγει μια καταστροφική για τις ευρωπαϊκές τράπεζες χρεοκοπία. Ένα δάνειο προς τους «τεμπέληδες» Έλληνες αναμφίβολα θα έχει πολιτικό κόστος για την Άνγκελα Μέρκελ, για παράδειγμα, αλλά πολύ μεγαλύτερο θα ήταν το πολιτικό κόστος, αν οι ισχυρές κυβερνήσεις του Βορρά καλούνταν σήμερα να στηρίξουν με νέα κεφάλαια από τους φορολογούμενους τους κερδοσκόπους του τραπεζικού συστήματος, που είναι πολύ λιγότερο δημοφιλής στη βόρεια Ευρώπη από και από τους «τεμπέληδες» του Νότου.

Όσο για το αν είναι επιζήμια για τη χώρα η μη εξασφάλιση της συναίνεσης, αποδεικνύεται πλέον ότι ισχύει ακριβώς το αντίθετο από αυτό που υποστήριζαν οι θιασώτες των συναινετικών λύσεων: για τον πρωθυπουργό θα αποτελέσει σοβαρό διπλωματικό πλεονέκτημα η αποδοκιμασία της αντιπολίτευσης στην πολιτική του νέου μνημονίου, καθώς με αυτό το «χαρτί» θα μπορεί να ισχυρισθεί έναντι των Ευρωπαίων ηγετών ότι έχει ελάχιστα περιθώρια να προσφέρει περισσότερες δεσμεύσεις για το νέο δάνειο. Έτσι, θα είναι και πιο εύκολο να αποκρουσθούν οι πιέσεις για εθνικά ταπεινωτικές λύσεις, όπως η προτεινόμενη από πολλές κυβερνήσεις του Βορρά εκχώρηση του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων σε ανεξάρτητο οργανισμό, που θα βρίσκεται υπό τον έλεγχο της τρόικας.

Θέμα ημερών το διπλό δάνειο

Έτσι, θέμα ημερών είναι πλέον το «κλείδωμα» μιας συμφωνίας για διπλό νέο δάνειο στην Ελλάδα, που θα αποτρέψει τη χρεοκοπία τουλάχιστον μέχρι τα μέσα του 2013. Αυτό που προσπαθούν εναγωνίως να πετύχουν οι κυβερνήσεις του Βορρά, ώστε να έχουν ένα ελάχιστο πολιτικό επιχείρημα για να δικαιολογήσουν στο εσωτερικό των χωρών τους τα νέα δάνεια στην Ελλάδα, είναι να υπάρξει κάποιας μορφής εμπλοκή και πιστωτών από τον ιδιωτικό τομέα, ώστε το νέο δάνειο να είναι διπλό και μοιρασμένο ισορροπημένα μεταξύ κυβερνήσεων και ιδιωτικών πιστωτικών ιδρυμάτων και επενδυτικών οίκων.

Ήδη έχει ανατεθεί σε στελέχη της Ευρωπαϊκής Τράπεζας για την Ανασυγκρότηση και Ανάπτυξη, που «έστησαν» και τη λεγόμενη «Πρωτοβουλία της Βιέννης», με την οποία δεσμεύθηκαν οι ευρωπαϊκές τράπεζες να συνεχίσουν να στηρίζουν τις θυγατρικές τους στην Ανατολική Ευρώπη, να εξασφαλίσουν δεσμεύσεις από ελληνικές και ευρωπαϊκές τράπεζες ότι θα δεχθούν τουλάχιστον για την κρίσιμη διετία 2012-2013 να αγοράσουν νέα ομόλογα από την Ελλάδα σε αντικατάσταση ομολόγων που θα λήγουν.

Ουσιαστικά, στόχος είναι από το συνολικό «πακέτο» των 60 δισ. ευρώ τουλάχιστον, που θα χρειασθεί η Ελλάδα για να αποφύγει τη χρεοκοπία μέχρι να λειτουργήσει ο μόνιμος Μηχανισμός Σταθερότητας, να προσφέρουν τα μισά οι ιδιώτες πιστωτές. Οι ελληνικές τράπεζες είναι έτοιμες να πουν το «ναι» για το σκέλος που τους αναλογεί, βάζοντας στο τραπέζι περί τα 15 δισ. ευρώ, ενώ το ίδιο θα κάνουν και αρκετές μεγάλες ευρωπαϊκές τράπεζες, που θέλουν να προστατέψουν τα χαρτοφυλάκια ομολόγων άλλων χωρών της περιφέρειας της ευρωζώνης από τον κίνδυνο μετάδοσης του «ελληνικού ιού» σε άλλες αγορές.

http://www.sofokleous10.gr/

Σενάρια χρεοκοπίας...


Τα ομόλογα της ελληνικής κυβέρνησης που ωριμάζουν έως το 2014 είναι «υπερβολικά φθηνά», καθώς η πιθανότητα η χώρα να προβεί σε αναδιάρθρωση του χρέους της το επόμενο έτος είναι μικρή, εκτιμά η HSBC Holdings.

«Το βασικό μας σενάριο προβλέπει ότι η Ελλάδα θα αποφύγει μια μη ηθελημένη αναδιάρθρωση του χρέους της έως το 2013» γράφει ο Steven Major, επικεφαλής παγκόσμιας έρευνας σταθερού εισοδήματος του οίκου στο Λονδίνο. «Οι αποτιμήσεις της αγοράς δεν συνάδουν με την πολιτική και οικονομική πραγματικότητα» προσθέτει.

Ίσως είναι πιο πιθανό να ληφθεί δράση στην κατεύθυνση της επιμήκυνσης του ελληνικού χρέους, επισημαίνει ο Major. «Το σενάριο αυτό δεν θα οδηγούσε σε χρεοκοπία, αν το διαχειρίζονταν σωστά». «Παρατηρείται σε μεγάλο βαθμό αποσύνδεση των cash bonds από τα CDS».

Στην έκθεσή της, η HSBC παραθέτει έξι πιθανά σενάρια για την πορεία εξέλιξης του ελληνικού χρέους, αναγνωρίζοντας πως δεν είναι αμοιβαίως αποκλειόμενα και πως το μονοπάτι θα στρωθεί σύμφωνα με τις επιλογές που θα γίνουν.

Αναλυτικότερα:

Σενάριο 1 (καλοήθες): Καθόλου αναδιάρθρωση

Η Ελλάδα θα συνεχίσει να εφαρμόζει το πρόγραμμα δημοσιονομικής προσαρμογής, έως ότου ο προϋπολογισμός επιστρέψει σε πιο κανονικά επίπεδα, πιθανότητα με την ενδιάμεση παρέμβαση του έκτακτου μηχανισμού στήριξης της ευρωζώνης EFSF. Στη συνέχεια η χώρα θα επιστρέψει στις αγορές ομολόγων, για να αναχρηματοδοτήσει τα ομόλογα που θα ωριμάζουν το ταχύτερο δυνατό. Ο οίκος δίνει πιθανότητα 20% στο εν λόγω σενάριο.

Σενάριο 2: Καθόλου αναδιάρθρωση, επέκταση στήριξης

Με την πάροδο του χρόνου, το χρέος της ελληνικής κυβέρνησης θα αντικατασταθεί με δάνεια από το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο και το Eurogroup, που σημαίνει πως ο έλεγχος των οικονομικών θα περάσει στα χέρια των φορέων της Ε.Ε. και του Δ.Ν.Τ.. Αν η Ελλάδα αποτύχει να επιστρέψει στις αγορές, θα συνεχίσει να λαμβάνει στήριξη. Η πιθανότητα αυτού του σεναρίου είναι πολύ χαμηλή.

Σενάριο 3: Βραχυπρόθεσμη αναδιάρθρωση (2011-12), μη εθελοντική, αποδιοργανωτική

Η επιβολή μη ηθελημένων haircuts στο ελληνικό χρέος θα συνεπαγόταν ριζικές αλλαγές στην πολιτική που ακολουθείται, είτε από την πλευρά της Ελλάδας είτε της Ε.Ε.. Παρουσιάζει ομοιότητες με το έκτο σενάριο, αλλά η κύρια διαφορά τους έγκειται στον χρονικό ορίζοντα. Ούτε προσομοιάζει με το βασικό σενάριο που προβλέπει ότι δε θα γίνει αναδιάρθρωση, εάν δεν είναι εθελοντική και συντονισμένη.

Σενάριο 4: Βραχυπρόθεσμο, εθελοντικό re-profiling

Η μη βιώσιμη δημοσιονομική θέση της Ελλάδας αυξάνει τις προσδοκίες για άμεσο επαναπροσδιορισμό των στοιχείων απόδοσης του ελληνικού χρέους, σε ό,τι αφορά στον χρόνο αποπληρωμής και τα επιτόκια χρέωσης, μια πιο ήπια μορφή αναδιάρθρωσης. Ο οίκος δίνει πιθανότητα 30% στο εν λόγω σενάριο.

Θα μπορούσε να πει κανείς ότι το σενάριο ακολουθεί «το γράμμα του νόμου», αφού επαληθεύει τις υποσχέσεις των Eurogroup, ΕΚΤ και EU5 να μην γίνει αναδιάρθρωση νωρίτερα από το 2013. Το βασικό του πλεονέκτημα είναι πως δεν θα προκαλούσε δραματικές κινήσεις στις αγορές μέσω των CDS. Είναι η στρατηγική που είχε ακολουθήσει η Ουρουγουάη το 2003.

Σενάριο 5: Μακροπρόθεσμη (μετά το 2013), συντονισμένη αναδιάρθρωση με χρήση του μόνιμου μηχανισμού στήριξης ESM

Το σενάριο αυτό είναι σύμφωνο με το καταστατικό του μόνιμου μηχανισμού στήριξης ESM. Ο οίκος δίνει πιθανότητα 35%.

Σενάριο 6: Μακροπρόθεσμη (μετά το 2013), μη συντονισμένη αναδιάρθρωση με αρνητικές επιπτώσεις για την Ελλάδα και την ευρωζώνη

Σε αναγνώριση των κινδύνων μιας εθελοντικής αναδιάρθρωσης, υπάρχει πάντα η πιθανότητα πως η «υπερκόπωση» από τα σκληρά μέτρα λιτότητας ή μια ενδεχόμενη αλλαγή της κυβέρνησης σε μία χώρα ίσως οδηγήσει σε μία πιο ριζική αντιμετώπιση.

fimes.gr


ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Recent Posts Widget

Δημοφιλείς αναρτήσεις από την αρχή