Νέα-Αποκαλύψεις
Σεπ162022

«Shrinkflation»: Η τακτική για… έμμεσες ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

«Shrinkflation»: Η τακτική για… έμμεσες ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ

Μεγάλη ελληνική γαλακτοβιομηχανία έχει έτοιμα σχέδια προκειμένου η συσκευασία του γιαουρτιού που παράγει να περιέχει 180 γραμμάρια προϊόντος αντί για 200 που περιέχει σήμερα. Άλλη ελληνική βιομηχανία τροφίμων σχεδιάζει να μειώσει τις ποσότητες στις συσκευασίες κατεψυγμένων λαχανικών έτσι ώστε αντί για ένα κιλό κατεψυγμένες μπάμιες, αυτές να περιέχουν 900 γραμμάρια. Και φυσικά η ποσότητα μπορεί να μειώνεται, έστω και ανεπαίσθητα για τους περισσότερους καταναλωτές, όμως η τιμή θα παραμένει, στην καλύτερη περίπτωση, ίδια. Πρόκειται για το περίφημο φαινόμενο «shrinkflation» –από τις αγγλικές λέξεις shrink που σημαίνει συρρικνώνω και inflation που σημαίνει πληθωρισμός–, που έχει ήδη κάνει την εμφάνισή του ευρέως στο εξωτερικό και πλέον πλησιάζει και την εγχώρια αγορά.

«Μέσα από αυτή την πρακτική οι εταιρείες επιδιώκουν αφενός να διατηρήσουν τα περιθώρια κέρδους και αφετέρου να φρενάρουν νέες ανατιμήσεις», επισημαίνει αναλυτής γνωστής εταιρείας ερευνών αγοράς. Και προσθέτει: «Αυτό που περισσότερο φοβούνται οι εταιρείες είναι μήπως διατηρώντας τις ίδιες ποσότητες στις συσκευασίες υποχρεωθούν σε νέες ανατιμήσεις, διότι αλλιώς θα πιεστούν περαιτέρω τα περιθώρια κέρδους τους και στο τέλος μείνουν εκτός καλαθιού, χάνοντας πωλήσεις και μερίδια αγοράς».

Μικρότερες συσκευασίες

Αλλο σενάριο που εξετάζουν βιομηχανίες τροφίμων και εν γένει μη διαρκών καταναλωτικών ειδών είναι η μείωση των συσκευασιών, αλλά με διατήρηση εντός αυτών της ίδιας ποσότητας με πριν. Σε αυτή την περίπτωση το κέρδος θα προέλθει από την εξοικονόμηση κόστους συσκευασίας. Για παράδειγμα, όλοι θα έχουμε προσέξει ότι τα πατατάκια καταλαμβάνουν περίπου το 1/3 της συσκευασίας στην οποία βρίσκονται, ενώ κάτι αντίστοιχο συμβαίνει και με τα κουτιά δημητριακών. Ο λόγος που γινόταν αυτό; «Με τις μεγαλύτερες συσκευασίες οι εταιρείες έκαναν εντύπωση στο ράφι, καταλάμβαναν μεγαλύτερο χώρο και στόχο είχαν σε τελική ανάλυση να αφήσουν εκτός ραφιού ανταγωνίστριες εταιρείες και προϊόντα», επισημαίνει στέλεχος του κλάδου των σούπερ μάρκετ.

Αμφότερες, βεβαίως, αυτές οι πρακτικές δεν είναι εύκολο να εφαρμοστούν και κυρίως έχουν κάποιο κόστος. Και αυτό διότι απαιτούνται μετατροπές στις γραμμές παραγωγής, καθώς και παραγγελία νέων υλικών συσκευασίας και αλλαγές στις μήτρες εκτύπωσης των στοιχείων που φέρουν πάνω τους οι συσκευασίες των προϊόντων.

Η μείωση των ποσοτήτων με διατήρηση της ίδιας τιμής με πριν δεν συναντάται πλέον μόνο στα τυποποιημένα προϊόντα. Σε μείωση των μερίδων τους –κυρίως αν πρόκειται για ορεκτικά, όπως πατάτες τηγανητές και σαλάτες– προχωρούν αρκετά εστιατόρια, ενώ δεν είναι λίγα τα ψητοπωλεία που πλέον πωλούν λιγότερο «πλούσια» σουβλάκια και μάλιστα σε υψηλότερη τιμή.

Στο εξωτερικό εδώ και αρκετούς μήνες έχουν καταγραφεί πολλά παραδείγματα «shrinkflation» σε προϊόντα πολύ γνωστών εταιρειών. Γνωστή εταιρεία παραγωγής αλμυρών σνακ μείωσε την ποσότητα κατά 15 γραμμάρια. Αλλη εταιρεία που παράγει γνωστό ενεργειακό ποτό άλλαξε τη συσκευασία έτσι ώστε να περιέχει ποσότητα λιγότερη κατά 14%, ενώ διεθνής αλυσίδα γρήγορου φαγητού μείωσε τις μερίδες σε ένα δημοφιλές πιάτο της, τις τηγανητές φτερούγες κοτόπουλου, από 10 σε 8. Επίσης, πολυεθνικός κολοσσός μείωσε το βάρος στις μπάρες δημητριακών, ενώ πολύ γνωστή αλυσίδα σούπερ μάρκετ στο Ηνωμένο Βασίλειο μείωσε κατά 55 γραμμάρια το βάρος των έτοιμων γευμάτων. Αξίζει να σημειωθεί ότι ανάλογη πρακτική χρησιμοποιείται όχι μόνο για τα τρόφιμα που καταναλώνουν οι άνθρωποι, αλλά, όπως διαπιστώθηκε, και σε συσκευασίες τροφών για γάτες.

Λιγότερες προσφορές

Ο «εφιάλτης» της απώλειας κερδών, μάλιστα, σε έναν κλάδο που δουλεύει με χαμηλό περιθώριο κέρδους, όπως είναι ο κλάδος του οργανωμένου λιανεμπορίου τροφίμων, έχει ως συνέπεια και τη σημαντική μείωση των προσφορών τόσο από πλευράς προμηθευτών όσο και από πλευράς αλυσίδων σούπερ μάρκετ. Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρείας ερευνών αγοράς IRI, στο διάστημα Ιανουαρίου – Ιουλίου 2022 υπό κάποιο είδος προωθητικής ενέργειας έγινε το 24,5% του συνόλου των πωλήσεων των σούπερ μάρκετ, από 25,9% το αντίστοιχο διάστημα του 2021. Ειδικά στα τρόφιμα το αντίστοιχο ποσοστό φέτος είναι 23,8%, από 24,8% πέρυσι, στα είδη νοικοκυριού 23,1%, από 26,4% πέρυσι, και στα είδη ατομικής υγιεινής και ομορφιάς 32,1%, από 34,2% το επτάμηνο Ιανουαρίου – Ιουλίου 2021.

moneyreview.gr

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

  • Η Χειραγώγηση και καθοδήγηση μαζών δια μέσου της κοινωνικής μηχανικής
  • Τα συναισθήματα, ειδικά αυτά που σχετίζονται με τον φόβο, την οργή, ατην αδικία ... read more
  • Βίντεο ΣΟΚ από παιδική ταινία του 2022 προέβλεψε την σύγκρουση στα Τέμπη!
  • Δείτε στο παρακάτω απόσπασμα από την ταινία του 2022(!) που προβλέπει με ... read more
  • Άυλη συνταγογράφηση για νεογέννητο. Πώς την ενεργοποιείτε σε 4 βήματα!
  • Επιλέξτε την άυλη συνταγογράφηση για να λαμβάνετε τις συνταγές ... read more
  • Finddoctors: Οδηγίες για κλείσιμο ραντεβού σε δημόσια δομή υγείας
  • Ηλεκτρονικά το κλείσιμο ραντεβού για νοσοκομεία, Κέντρα Υγείας, ΤΟΜΥ, Τοπικά ... read more
  • Προσωπικός γιατρός: Βήμα-βήμα η διαδικασία εγγραφής
  • Η εγγραφή σε προσωπικό γιατρό πραγματοποιείται ηλεκτρονικά, είτε από τον ... read more
  • Ελλάδα - Τουρκία: Σύγκριση στρατιωτικής ισχύος και αναλογίες δυνάμεων
  • Το Κυπριακό Κέντρο Στρατηγικών Μελετών έχει καταγράψει τις στρατιωτικές ... read more
  • Προς δελτίο… ρεύματος προσεχώς στους δέκτες σας!
  • Η δημόσια τηλεοπτική εταιρεία France Télévisions και η γαλλική εταιρεία παροχής ... read more
  • «Shrinkflation»: Η τακτική για… έμμεσες ανατιμήσεις στα ράφια των σούπερ μάρκετ
  • ... read more
  • ΠΟΥ: Πάνω από 17 εκατ. ευρωπαίοι με long Covid τα έτη 2020 και 2021
  • Τουλάχιστον 17 εκατομμύρια Ευρωπαίοι αντιμετώπισαν προβλήματα που οφείλονται ... read more
  • ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΞΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΟΡΥΦΑΙΑ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ
  • ΚΑΝΤΕ ΚΛΙΚ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΕΙΚΟΝΑ   
  • Απογραφή 2021: Μειωμένος κατά 3,5% ο πληθυσμός της Ελλάδας - Αναλυτικά τα στοιχεία
  • Στα 10.432.481 άτομα ανέρχεται ο ... read more
  • Δίσκος της Φαιστού: Το άλυτο αίνιγμα
  •  Στις 3 Ιουλίου 1908 ο ιταλός αρχαιολόγος Luigi Pernier (1874-1937) ... read more
  • Συνθήκες Σεβρών και Λωζάνης: Από τη Μεγάλη Ελλάδα στην Τουρκική αμφισβήτηση
  • Η συνθήκη των Σεβρών το 1920, έδωσε εδάφη και έδαφος στον Μεγαλοϊδεατισμό εντός ... read more
  • Το προσδόκιμο ζωής στην ΕΕ - Ποια η θέση της Ελλάδας
  •  Η χρεοκοπία της χώρας μας και εν συνεχεία η πανδημία, στην ουσία μείωσε ... read more
  • Οι παιδοκτονίες που συγκλόνισαν το πανελλήνιο: Από τον Δουρή, στον Πολωνό της Κυψέλης και τη Ρούλα Πισπιρίγκου
  • Με αφορμή τη σύλληψη της Ρούλας Πισπιρίγκου, καταγράφονται οι περιπτώσεις ... read more
  • Blackrock και VANGUARD Group, οι «ιδιοκτήτες» του κόσμου μας…
  • Η BlackRock και η Vanguard Group, οι δύο μεγαλύτερες ... read more
  • Πως επεκτάθηκε το ΝΑΤΟ από το 1949 μέχρι σήμερα (ΒΙΝΤΕΟ)
  • ... read more
  • ΕΛΣΤΑΤ: Εκτίναξη του πληθωρισμού - Στο 7,2% τον Φεβρουάριο!
  • Παράλληλα, σε μηνιαία βάση ο πληθωρισμός παρουσίασε αύξηση 1,1%. Ο μέσος ... read more
  • Τρόποι και συμβουλές εξοικονόμησης κατανάλωσης ηλεκτρικού ρεύματος στις κατοικίες
  • Μπορεί οι ενεργειακές τιμές να έχουν αυξηθεί υπέρμετρα και οι λογαριασμοί ... read more
  • Η τρέχουσα ενεργειακή κρίση είναι συγκρίσιμη με το πετρελαϊκό σοκ του 1973
  • Η τωρινή ενεργειακή κρίση, που χαρακτηρίζεται από εκτόξευση των τιμών, είναι ... read more
    Recent Posts Widget

    Δημοφιλείς αναρτήσεις από την αρχή

    Scroll Top