Την
ώρα που η ανεργία στη Θεσσαλονίκη καλπάζει, με ποσοστό πάνω από 30% και
η συντριπτική πλειονότητα των εργαζομένων έχει υποστεί τεράστιες
μειώσεις σε μισθούς και τις συντάξεις, ο ΟΑΣΘ με τις «ευλογίες» της
συγκυβέρνησης Ν.Δ. - ΠΑΣΟΚ προχωρά σε αυξήσεις στα εισιτήρια, οι οποίες
-σύμφωνα με πληροφορίες- θα είναι της τάξης του 20% έως και 40%,
προκειμένου να καλυφθεί το «κενό» από τη μείωση της επιδότησης του
Οργανισμού.
Με βάση τη συμφωνία των αρμόδιων υπουργείων και του ΟΑΣΘ, η κρατική επιδότηση θα μειωθεί κλιμακωτά από το 2014 μέχρι το 2017. Έτσι, ενώ το 2013 η επιδότηση έκλεισε μεσοσταθμικά στα 135 εκατομμύρια ευρώ, το 2017 θα είναι μόλις τα 44,1 εκατομμύρια ευρώ, θα μειωθεί δηλαδή κατά 68%. Παράλληλα, συμφωνήθηκε ότι οι συνολικές απολαβές των εργαζομένων του ΟΑΣΘ θα υποστούν μείωση της τάξης του 5% κι αυτό ισχύει από τον Ιανουάριο του 2014.
Ωστόσο, ουδεμία νύξη γίνεται για το ύψος των μερισμάτων που λαμβάνουν κάθε χρόνο οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ, που παραμένουν άγνωστοι. Σύμφωνα ωστόσο με πληροφορίες, ανάμεσά τους βρίσκονται πολιτικά πρόσωπα και οικονομικοί παράγοντες της Θεσσαλονίκης. Στις δύο ΚΥΑ που υπογράφηκαν από τον αναπληρωτή ΥΠΟΙΚ Χρ. Σταϊκούρα και τον υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο διευθετούνται και οι εκκρεμότητες από το 2010. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την 6ετία 2008 - 2013 ο κρατικός προϋπολογισμός επιβαρύνθηκε με το ποσό των 695 εκατ. ευρώ σε ταμειακή βάση ή 687 εκατ. ευρώ σε δεδουλευμένη βάση (μέσος όρος 114,5 εκατ. ευρώ κατ' έτος) για τη χορήγηση της αντισταθμιστικής καταβολής στον ΟΑΣΘ. Στις ΚΥΑ φυσικά δεν αναφέρεται το ύψος των αυξήσεων στα εισιτήρια, αλλά προβλέπεται ότι το κόμιστρο από 01.10.2014 διαμορφώνεται στο μικρότερο δυνατό ύψος που κρίθηκε απολύτως αναγκαίο για την ενίσχυση των εσόδων του ΟΑΣΘ προκειμένου να επιτευχθεί: (α) η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού με αύξηση των ιδίων εσόδων του και (β) η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των φορολογουμένων με τη μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής που καταβάλλει το Ελληνικό Δημόσιο.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρ. Στεφανίδης έσπευσε να καθησυχάσει τους Θεσσαλονικείς ότι οι νέες τιμές των εισιτηρίων δεν θα έχουν καμία σχέση με αυτές που πρότεινε το πρόσφατο πόρισμα επιτροπής του υπουργείου Μεταφορών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα είναι χαμηλότερες. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι από την 1η Οκτωβρίου το εισιτήριο που σήμερα κοστίζει 0,80 λεπτά θα ανέβει σε 1 ευρώ, ενώ θα καθιερωθούν τρεις ζώνες. Δηλαδή, οι πολίτες που θα μετακινούνται σε πιο μακρινά σημεία θα πληρώνουν πολύ μεγαλύτερο κόμιστρο.
koutipandoras.gr
Με βάση τη συμφωνία των αρμόδιων υπουργείων και του ΟΑΣΘ, η κρατική επιδότηση θα μειωθεί κλιμακωτά από το 2014 μέχρι το 2017. Έτσι, ενώ το 2013 η επιδότηση έκλεισε μεσοσταθμικά στα 135 εκατομμύρια ευρώ, το 2017 θα είναι μόλις τα 44,1 εκατομμύρια ευρώ, θα μειωθεί δηλαδή κατά 68%. Παράλληλα, συμφωνήθηκε ότι οι συνολικές απολαβές των εργαζομένων του ΟΑΣΘ θα υποστούν μείωση της τάξης του 5% κι αυτό ισχύει από τον Ιανουάριο του 2014.
Ωστόσο, ουδεμία νύξη γίνεται για το ύψος των μερισμάτων που λαμβάνουν κάθε χρόνο οι μέτοχοι του ΟΑΣΘ, που παραμένουν άγνωστοι. Σύμφωνα ωστόσο με πληροφορίες, ανάμεσά τους βρίσκονται πολιτικά πρόσωπα και οικονομικοί παράγοντες της Θεσσαλονίκης. Στις δύο ΚΥΑ που υπογράφηκαν από τον αναπληρωτή ΥΠΟΙΚ Χρ. Σταϊκούρα και τον υπουργό Μεταφορών Μιχάλη Παπαδόπουλο διευθετούνται και οι εκκρεμότητες από το 2010. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, την 6ετία 2008 - 2013 ο κρατικός προϋπολογισμός επιβαρύνθηκε με το ποσό των 695 εκατ. ευρώ σε ταμειακή βάση ή 687 εκατ. ευρώ σε δεδουλευμένη βάση (μέσος όρος 114,5 εκατ. ευρώ κατ' έτος) για τη χορήγηση της αντισταθμιστικής καταβολής στον ΟΑΣΘ. Στις ΚΥΑ φυσικά δεν αναφέρεται το ύψος των αυξήσεων στα εισιτήρια, αλλά προβλέπεται ότι το κόμιστρο από 01.10.2014 διαμορφώνεται στο μικρότερο δυνατό ύψος που κρίθηκε απολύτως αναγκαίο για την ενίσχυση των εσόδων του ΟΑΣΘ προκειμένου να επιτευχθεί: (α) η εξασφάλιση της βιωσιμότητας του Οργανισμού με αύξηση των ιδίων εσόδων του και (β) η μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των φορολογουμένων με τη μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής που καταβάλλει το Ελληνικό Δημόσιο.
Ο πρόεδρος του ΟΑΣΘ Χρ. Στεφανίδης έσπευσε να καθησυχάσει τους Θεσσαλονικείς ότι οι νέες τιμές των εισιτηρίων δεν θα έχουν καμία σχέση με αυτές που πρότεινε το πρόσφατο πόρισμα επιτροπής του υπουργείου Μεταφορών, αφήνοντας να εννοηθεί ότι θα είναι χαμηλότερες. Ωστόσο, πληροφορίες αναφέρουν ότι από την 1η Οκτωβρίου το εισιτήριο που σήμερα κοστίζει 0,80 λεπτά θα ανέβει σε 1 ευρώ, ενώ θα καθιερωθούν τρεις ζώνες. Δηλαδή, οι πολίτες που θα μετακινούνται σε πιο μακρινά σημεία θα πληρώνουν πολύ μεγαλύτερο κόμιστρο.
koutipandoras.gr
0 σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου