Θεσσαλονίκη Πρόγνωση καιρού

Η νέα Δανειακή Σύμβαση

Είναι πολύ εύκολο να διαπιστώσει οποιοσδήποτε το πόσο χειρότερη και πιο εθελοδουλική είναι αυτή η Δανειακή Σύμβαση από την προηγούμενη του 2010, καθώς οι δανειστές μας έχoυν φροτνίσει να ξεκαθαρίσουν την παραμικρή αμφιβολία στους επίμαχους όρους.

Ολόκληρο το κείμενο εδώ:

>> http://www.tovima.gr/files/1/2012/02/10/9_%CE%A0%CE%91%CE%A1%CE%91%CE%A1%CE%A4%CE%97%CE%9C%CE%91_%CE%99_%CE%95%CE%9B%CE%9B_PARIS-1-1174590-v14-EFSF%20Financial%20assis%E2%80%A6.pdf

-----

BRUSSELS:547482.2
DRAFT 02/03/12 2:54PM

Σχέδιο: 09.02.2012
ΣΥΜΒΑΣΗ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΙΚΗΣ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗΣ
Μεταξύ
ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΤΑΜΕΙΟΥ ΧΡΗΜΑΤΟΠΙΣΤΩΤΙΚΗΣ ΣΤΑΘΕΡΟΤΗΤΑΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ως Επωφελούμενο Κράτος Μέλος
και
ΤΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
Σύμβαση Διευκόλυνσης PSI Διαχείρισης Υποχρεώσεων


(...)

4. ΔΗΛΩΣΕΙΣ, ΕΓΓΥΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΥΠΟΣΧΕΣΕΙΣ

(...)
(2) Υποχρεώσεις:

Το Επωφελούμενο Κράτος Μέλος αναλαμβάνει την υποχρέωση, μέχρι την ολοσχερή αποπληρωμή του υπό την παρούσα Σύμβαση κεφαλαίου και την πλήρη καταβολή όλων των οφειλόμενων από την παρούσα Σύμβαση τόκων και επιπρόσθετων ποσών, αν υπάρχουν:
(α) με την εξαίρεση των εμπράγματων βαρών, τα οποία απαριθμούνται στις υποπαραγράφους (1) έως (8) κατωτέρω:

(i) να μην ασφαλίζει με υποθήκη, ενέχυρο, ή οποιοδήποτε άλλο εμπράγματο βάρος επί των ιδίων περιουσιακών του στοιχείων ή εσόδων οποιοδήποτε παρόν ή μελλοντικό Σχετικό Χρέος και οποιαδήποτε εγγύηση ή αποζημίωση που δόθηκε σε σχέση με αυτό, εκτός αν η Χρηματοδοτική Ενίσχυση, συγχρόνως, συμμετέχει κατ’ ισομοιρία (pari passu) και κατ’ αναλογία σε τέτοια εξασφάλιση, και

(ii) να μην χορηγήσει σε οποιονδήποτε άλλο πιστωτή ή κάτοχο του δημοσίου χρέους οποιαδήποτε προτεραιότητα έναντι του ΕΤΧΣ.

Παρατήρηση: Με άλλα λόγια, ότι προβλέπεται ως υποθήκη ή ενέχειρο στην παρούσα δανειακή σύμβαση έναντι των δανειστών, το κράτος δεν μπορεί να το βάλει σε κίνδυνο σε καμία περίπτωση. Επίσης στο (ii) ξεκαθαρίζεται ότι η αποπληρωμή των δανειστών έχει προτεραιότητα έναντι κάθε άλλης υποχρέωσης του κράτους (μισθούς, συντάξεις, επιστροφές φόρου, ασφαλιστικά ταμεία, κτλ).

Η χορήγηση των ακόλουθων βαρών δεν θα συνιστά παραβίαση του παρόντος Όρου:

Παρατήρηση: Δηλαδή το κράτος μπορεί, κατ' εξαίρεση, να ασφαλίζει έναντι όλων των παρακάτω, δικό του δημόσιο χρέος. Με άλλα λόγια, όλα τα παρακάτω είναι εν δυνάμει σε κίνδυνο κατάσχεσης, παρόλο που αποτελούν ιδιωτική περιουσία.

(1) βάρη σε οποιαδήποτε περιουσία, τα οποία δόθηκαν προς εξασφάλιση της τιμής κτήσεως τέτοιας περιουσίας και κάθε ανανέωση ή επέκταση κάθε τέτοιου εμπράγματου βάρους που περιορίζεται στην αρχική περιουσία που καλύπτεται από αυτά και που εξασφαλίζει οποιαδήποτε ανανέωση ή επέκταση της αρχικώς εξασφαλισθείσας χρηματοδότησης, και

(2) βάρη σε εμπορικά αγαθά που προκύπτουν στο πλαίσιο συνήθων εμπορικών συναλλαγών (και λήγουν το αργότερο μετά από ένα έτος) για τη χρηματοδότηση της εισαγωγής ή εξαγωγής τέτοιων αγαθών προς ή από τη χώρα του Επωφελούμενου Κράτους Μέλους, και

(3) βάρη που εξασφαλίζουν ή προβλέπουν την καταβολή του Σχετικού Χρέους, τα οποία προέκυψαν αποκλειστικά προκειμένου να παρασχεθεί χρηματοδότηση για συγκεκριμένο επενδυτικό σχέδιο, με την προϋπόθεση ότι οι περιουσίες στις οποίες εφαρμόζονται τα εν λόγω βάρη συνιστούν το αντικείμενο τέτοιων επενδυτικών σχεδίων, ή αποτελούν έσοδα ή αξιώσεις που προκύπτουν
από το σχέδιο, και

(4) οποιαδήποτε υπάρχοντα κατά την ημερομηνία υπογραφής της παρούσας Σύμβασης βάρη, υπό την προϋπόθεση ότι τέτοια βάρη περιορίζονται στις περιουσίες που επί του παρόντος επηρεάζονται από αυτή και περιουσίες που επηρεάζονται από τέτοια βάρη, σύμφωνα με συμβόλαια εν ισχύ κατά την ημερομηνία υπογραφής της παρούσας Σύμβασης (περιλαμβανομένης, σε περίπτωση αμφιβολίας της

οριστικοποίησης τυχόν κυμαινόμενης χρέωσης που βρισκόταν ήδη σε ισχύ κατά την υπογραφή της παρούσας Σύμβασης) και δεδομένου περαιτέρω ότι τέτοια βάρη εξασφαλίζουν ή προβλέπουν την καταβολή εκείνων μόνο των υποχρεώσεων που είναι εξασφαλισμένες ή προβλεπόμενες κατά την ημερομηνία της παρούσας ή τυχόν αναχρηματοδότηση τέτοιων υποχρεώσεων, και

(5) όλα τα υπόλοιπα θεσπισμένα βάρη και προνόμια που λειτουργούν αποκλειστικά δυνάμει νόμου και ευλόγως δεν μπορούν να παρακαμφθούν από το Επωφελούμενο Κράτος Μέλος, και

(6) οποιοδήποτε βάρος που χορηγήθηκε ή για το οποίο δόθηκε συναίνεση στα πλαίσια μίας συναλλαγής τιτλοποίησης απαιτήσεων για την οποία έχει δοθεί προηγουμένως η συναίνεση από το ΕΤΧΣ, με την προϋπόθεση ότι τέτοια συναλλαγή είναι συνεπής με τους όρους της πολιτικής του Μνημονίου Συνεννόησης και λογίζεται στους εθνικούς λογαριασμούς σύμφωνα με τις αρχές του Ευρωπαϊκού Συστήματος Λογαριασμών (ESA 95) και την καθοδήγηση της Eurostat σχετικά με τις πράξεις τιτλοποίησης που διενεργούνται από κυβερνήσεις των Κρατών μελών, και

(7) οποιοδήποτε βάρος ασφαλίζει τις υποχρεώσεις του Επωφελούμενου Κράτους Μέλους έναντι οποιουδήποτε κεντρικού αποθετηρίου αξιών, όπως τα Euroclear και Clearstream, το οποίο δόθηκε στο πλαίσιο συνήθους εμπορικής δραστηριότητας, και

(8) οποιοδήποτε βάρος ασφαλίζει χρέος μικρότερο από 3 εκατομμύρια ευρώ, με την προϋπόθεση ότι το μέγιστο σύνολο όλου του ασφαλισμένου με τέτοια βάρη χρέους δεν υπερβαίνει τα 50 εκατομμύρια ευρώ.

(...)
13. ΕΦΑΡΜΟΣΤΕΟ ΔΙΚΑΙΟ ΚΑΙ ΑΡΜΟΔΙΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ

(1) Η παρούσα Σύμβαση και κάθε εξωσυμβατική αξίωση που γεννάται σε σχέση με αυτή θα διέπονται και θα ερμηνεύονται σύμφωνα με το Αγγλικό δίκαιο.

(2) Τα Μέρη υποχρεούνται να υπαγάγουν κάθε διαφορά που ενδέχεται να προκύψει σε σχέση με τη νομιμότητα, εγκυρότητα, ερμηνεία ή εκτέλεση της παρούσας Σύμβασης στην αποκλειστική αρμοδιότητα των δικαστηρίων του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου.

(3) Ο Όρος 13(2) εφαρμόζεται προς όφελος του ΕΤΧΣ. Κατά συνέπεια, τίποτε από όσα αναφέρονται στον όρο 13(2) δεν εμποδίζει το ΕΤΧΣ από το να εκκινήσει διαδικασίες αντιδικίας (οι"Διαδικασίες") στα δικαστήρια του Επωφελούμενου Κράτους Μέλους ή του εφαρμοστέου δικαίου της παρούσας Σύμβασης και το Επωφελούμενο Κράτος Μέλος αποδέχεται αμετάκλητα την υπαγωγή στην αρμοδιότητα των ανωτέρω δικαστηρίων. Στο μέτρο που το επιτρέπει ο νόμος, το ΕΤΧΣ θα μπορεί να εκκινήσει παράλληλες Διαδικασίες σε περισσότερες από μια από τις ανωτέρω δικαιοδοσίες.

Παρατήρηση: Εδώ διαψεύδεται πλήρως ο Βενιζέλος, ο οποίος ως αδαής συνταγματολόγος ή απλά ξεδιάντροπος ψεύτης είπε πρόσφατα ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται. Η αλήθεια είναι ότι, όχι μόνο προβλέπεται, αλλά μπορεί να ενεργοποιηθεί παράλληλα, σε ελληνικά και ξένα δικαστήρια.

(4) Το Επωφελούμενο Κράτος Μέλος και η Τράπεζα της Ελλάδος παραιτούνται με την παρούσα αμετάκλητα και ανεπιφύλακτα από κάθε δικαίωμα ασυλίας που ήδη έχουν ή μπορεί να δικαιούνται σε σχέση με τους ίδιους και τα περιουσιακά τους στοιχεία έναντι δικαστικών ενεργειών σχετικά με την παρούσα Σύμβαση, συμπεριλαμβανομένων ενδεικτικά από κάθε δικαίωμα ασυλίας έναντι άσκησης αγωγής, έκδοσης δικαστικής απόφασης ή άλλης διάταξης, κατάσχεσης, εκτέλεσης ή ασφαλιστικού μέτρου και έναντι κάθε εκτέλεσης ή αναγκαστικού μέτρου σε βάρος των περιουσιακών τους στοιχείων στο μέτρο που αυτό δεν απαγορεύεται από αναγκαστικό νόμο.


Παρατήρηση: Προς επιβεβαίωση ότι το παραπάνω συμπεριλαμβάνει και οτιδήποτε καλύπτεται από την εθνική κυριαρχία (ορυκτό πλούτο κτλ), ορίστε και η νομική γνωμοδότηση που συνοδεύει τη σύμβαση και που ήρθε και αυτή πακέτο, μόνο προς υπογραφή, από τις Βρυξέλλες:

ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ 5: ΥΠΟΔΕΙΓΜΑ ΝΟΜΙΚΗΣ ΓΝΩΜΟΔΟΤΗΣΗΣ

(...)

10. Το Επωφελούμενο Κράτος Μέλος έχει υπαχθεί νόμιμα, αποτελεσματικά και αμετάκλητα
στην αποκλειστική αρμοδιότητα των Δικαστηρίων του Μεγάλου Δουκάτου του Λουξεμβούργου και στη δικαιοδοσία των άλλων δικαστηρίων που αναφέρονται στην παράγραφο 13(3) σε σχέση με τις Συμβάσεις και κάθε απόφαση του δικαστηρίου αυτού θα είναι αμετάκλητη και
εκτελεστή στην Ελληνική Δημοκρατία.

11. Ούτε το Επωφελούμενο Κράτος Μέλος ούτε η Τράπεζα της Ελλάδος ούτε κανένα από τα αντίστοιχα περιουσιακά τους στοιχεία εξαιρούνται, λόγω εθνικής κυριαρχίας ή για άλλο λόγο, της δικαιοδοσίας, κατάσχεσης – συντηρητικής ή αναγκαστικής – ή αναγκαστικής εκτέλεσης σε σχέση με οποιοδήποτε ένδικο βοήθημα ή διαδικασία σχετικά με τις Συμβάσεις.

Παρατήρηση: Υπάρχει μια ακόμα αμφιβολία σχετικά με το τι σημαίνει ο όρος "...κανένα από τα αντίστοιχα περιουσιακά τους στοιχεία...". Αν το κράτος για παράδειγμα αποφασίσει να δεσμεύσει τραπεζικές καταθέσεις ως ενέχυρο παρακράτησης φόρων, τότε δεν αποκλείεται καθόλου η κατάσχεση ιδιωτικών καταθέσεων, κάτι που επιβεβιώνεται και από πρόσφατες δηλώσεις και δημοσιεύματα:
>> http://thezocalo.blogspot.com/2012/03/we-blame-you.html?showComment=1331236955551#c2743216122349471363

http://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Katatethenta-Nomosxedia?law_id=6f964116-22f9-42cf-b3c0-72c6ebe763c2

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΑΡΘΡΑ

Recent Posts Widget

Αναγνώστες